همه چیز در مورد سنگ کف

46
همه چیز در مورد سنگ کف

به سنگ هایی که برای سنگفرش فضاهای داخلی و خارجی ساختمان و معابر استفاده می شود ، سنگ کف میگویند .
 آیا هر سنگی برای کف مناسب است ؟
قطعا خیر !!!
در ابتدا باید گفت که سنگفرش فضاهای داخلی با سنگ فرش فضاهای خارجی متفاوت هستند و اصولا سنگفرش فضاهای بیرونی باید از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار باشند ؛ تمام سنگ های فرشی که در کف استفاده می شوند باید از استحکام و مقاومت مطلوبی برخوردار باشند .

سنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمان

بررسی دقیق سنگ ها برای سنگفرش فضا های بیرونی ساختمان

سنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمان

استفاده از تراورتن در سنگفرش فضای بیرونی

 سنگ های تراورتن به دلیل جنسیت مقاومی که دارند در همه شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند و همچنین مناسب سنگ فرش های بیرونی نیز هستند ولی سنگ های تراورتن معایب و مزایایی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد . ازمعایب  سنگ تراورتن می توان به موارد زیر اشاره نمود .
سنگ های تراورتن به دلیل جذب آب نسبتا بالایی که دارند به مرور زمان جرم موجود در سطح سنگ که به وسیله تردد زیاد به وجود آمده را جذب کرده و تغییر رنگ می دهند .از دیگر معایب این سنگ در فرش فضای بیرونی می توان به مقاومت سایشی نسبتا پایین آن اشاره نمود که نتیجه آن از دست دادن ساب و کدر شدن سطح سنگ می باشد همچنین تخلخل نسبتا بالا در سنگ های ترا ورتن موجب می شود که سوراخ های سنگ در مکان های پر تردد به مرور زمان خالی شده و زیبایی خود را از دست بدهد .
همچنین سنگ های تراورتن جهت استفاده در سنگ فرش های بیرونی مزایایی دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم . تخلخل سنگ های تراورتن جزو مزایای آن نیز محسوب می شوند که دلیل آن جلوگیری از لغزندگی بیش از حد سطح سنگ در مواقع بارندگی و یا خیس بودن سطح آن می شود ؛ همچنین سنگ های تراورتن دارای مقاومت بالا در شرایط مختلف آب و هوایی می باشند .
 
سنگ کف ساختمان

استفاده از گرانیت در سنگفرش فضای بیرونی

سنگ های گرانیت درصد جذب آب ناچیزی دارند و به همین خاطر دچار شکستگی و یا تغییر رنگ نمی شوند ، همچنین سنگ های گرانیت جزو دسته سنگ های آذرین می باشند و مقادیری از فلز در بافت این سنگ وجود دارد که همین امر باعث استحکام بسیار بالای سنگ های گرانیت شده است و به همین خاطر بهتر است در مسیر های پر تردد و یا مکان هایی مانند پارکینگ ساختمان ها که سنگفرش وزن زیادی را متحمل می شود از سنگ های گرانیت استفاده شود . در مکان های صنعتی که تردد وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و لیفتراک زیاد است از سنگ های گرانیت با قطر 3 سانتیمتر استفاده می شود که این امر نشانگر استحکام فوق العاده این سنگ می باشد .

 سنگ کف ساختمان
استفاده از مرمریت در سنگفرش فضای بیرونی

سنگ های مرمریت جهت استفاده در سنگفرش فضای بیرونی دارای معایب و مزایایی می باشد که به هر دو آن اشاره خواهیم کرد . از مزایای استفاده سنگ مرمریت در سنگفرش فضای بیرونی می توان به مواردی همچون تنوع طرح و نقش و تنوع رنگی بالا ، جذب آب پایین ، استحکام مناسب ، تخلخل بسیار پایین و ساب پذیری بالای آن اشاره کرد .
از معایب  استفاده از سنگ های مرمریت در سنگفرش فضاهای بیرونی می توان به رگه دار بودن آن که به مرور زمان و در آب و هوای سرد موجب باز شدن رگه های آن می شود ، تغییر رنگ بعضی از مرمریت ها در مجاورت نور خورشید و اینکه سنگ های مرمریت به دلیل ساب پذیری بالایی که دارند در هنگام بارندگی و یا خیس بودن سطح معبر می تواند منجر به خطر سُر خوردگی شود اشاره نمود .
 
سنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمان

استفاده از سنگ های چینی در سنگفرش فضای بیرونی

سنگ های چینی نیز برای سنگفرش فضای بیرونی دارای معایب و محاسنی می باشند که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد . از محاسن این سنگ جهت استفاده در سنگفرش فضای بیرونی می توان به جذب آب بسیار پایین ، ساب پذیری و درخشندگی بالا ، تنوع طرح و نقش ، استحکام نسبتا بالا و تراکم بسیار بالا اشاره کرد .
از معایب این سنگ جهت استفاده در سنگفرش فضاهای بیرونی می توان به موارد زیر اشاره کرد . اغلب سنگ های چینی دارای زمینه سفید و روشن هستند که همین امر منجر به نمایان بودن دائمی گرد وغبار و لکه های سطحی سنگ می باشد . یکی دیگر از معایب آن لغزندگی سنگ در هنگام بارندگی و خیس بودن سطح سنگ می باشد .
 
سنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمان


بررسی دقیق سنگ ها برای سنگفرش داخلی ساختمان


سنگ کف ساختمان

استفاده از سنگ تراورتن در سنگفرش فضای داخلی ساختمان

سنگ های تراورتن از لحاظ استحکام و ماندگاری برای استفاده در کف فضاهای داخلی ساختمان بسیار مناسب هستند و حتی تغییر رنگی که در فضاهای بیرونی در این سنگ اتفاق می افتد را در فضای داخلی ندارد ولی به دلیل تخلخل وداشتن رزین ، سطح سنگ کمی زبر بوده و معمولا از سنگ تراورتن برای سنگفرش فضا های داخلی کم تر استفاده می شود ؛ ازدیگر دلایل رایج نبودن سنگ تراورتن جهت سنگفرش فضا های داخلی ساختمان جذب آب نسبتا بالای این سنگ می باشد .
 
سنگ کف ساختمان

استفاده از سنگ گرانیت در سنگفرش فضای داخلی ساختمان

دربین سنگ ها سنگ های گرانیت منظم ترین بافت را دارند وهمین امر موجب یکدست و یک نواخت بودن رنگ و سورتینگ سنگ می شود و افرادی که روی رنگ بندی سنگ حساسیت بالایی دارند قطعا سنگ های گرانیت گزینه مناسبی برای آنها می باشد . لازم به ذکر است که سنگ های گرانیت تنوع رنگی زیادی ندارند و در چند طرح و رنگ محدود خلاصه می شوند که برای مثال می توان به رنگ هایی مانند سفید(گل پنبه ای) ، مشکی ، سبز ، قرمز ، پرتقالی و ... اشاره کرد . همچنین سنگ های گرانیت دارای استحکام بسیار بالا ، جذب آب پایین و سلامت بالایی هستند که همه ی این ها امتیازاتی ویژه برای استفاده از این سنگ در کف داخلی ساختمان میباشد .
همه ی موارد بالا گواهی بر این میباشد که سنگ های گرانیت انتخابی بسیار مطمئن برای شرایط متفاوت میباشند البته نکته ای که از اهمیت بالایی برخوردار است و چند سالیست باعث شده از این سنگ کمتر در فضای داخلی ساختمان استفاده شود این است که طبق تحقیقاتی مشخص شد که برخی از سنگ های گرانیت اگر در میدان مغناطیسی قرار بگیرند تششعات و گازی از خود ساتع میکنند که برای سلامتی بدن مضر است و در سالیان دراز میتواند باعث بیماری های مختلفی شود ، البته حائز اهمیت است که تمامی گرانیت ها این مشکل را ندارند و البته استفاده سنگ های گرانیت در دستگاه پله و مکان هایی که شما همواره در مجاورت آنها نباشید موردی ندارد .
 
سنگ کف ساختمان

استفاده از سنگ مرمریت در سنگفرش فضای داخلی ساختمان

یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین سنگ های کف در فضاهای داخلی ساختمان ، سنگ مرمریت است که میتوان گفت این سنگ جزو بهترین سنگ های کف محیط های داخلی میباشد . سنگ مرمریت برای استفاده در کف ساختمان برتری ها و مزایای بسیار زیادی دارد که باعث شده است این سنگ همواره جزو اولین انتخاب های مهندسین و طراحان و ساختمان سازان باشد . از مزایای مرمریت میتوان به این موارد اشاره نمود : سنگ های مرمریت به دلیل تنوع رنگی بسیار بالایی که دارد ، دست خریداران را در انتخاب های گوناگون و مختلف باز میگذارند و خریدار تقریبا میتواند از هر زمینه رنگی که دلخواهش هست این سنگ را خرید کند همانند مشکی ، سفید ، کرم ، شکلاتی ، سبز ، قرمز ، طلایی ، طوسی ، لیمویی ، صورتی ، نسکافه ای و ... .
مرمریت ها اغلب ساب پذیری بسیار بالا و مناسبی دارند و دارای درخشندگی بالایی هستند که جلوه ی بسیار زیبایی به کف ساختمان ها میدهند . از دیگر ویژگی های این سنگ میتوان به جذب آب پایین آن اشاره کرد که باعث میشود قابلیت شستشوی سریع و راحت داشته باشید و از آن در فضا های مرطوب همانند سرویس حمام و دستشویی نیز استفاده کنید . اغلب مرمریت ها دارای مقاومت سایشی زیاد و تراکم بالا هستند و نمایی ماندگار و زیبا به کف خانه و یا پروژه ی شما میدهند و ساب و درخشندگی خود را در طولانی مدت حفظ میکنند . ابعاد سنگ کف کاملا سلیقه ای میباشد و توسط خریدار انتخاب میگردد ولی سایز های رایج و مناسب که اغلب کار میشوند سایز های 40*40 ، 60*60 ، 80*80 ، 100*100 ، 120*120 و اسلب میباشند . ضخامت استاندارد سنگ کف در فضای داخلی ساختمان 2 سانتیمتر میباشد .

 سنگ کف ساختمان

استفاده از سنگ چینی در سنگفرش فضای داخلی ساختمان

اگر به دنبال سنگی با طرح و نقش بسیار خاص ، زیبا و لوکس هستید علاوه بر سنگ های مرمریت ، انتخاب دیگری هم دارید . سنگ های چینی یکی دیگر از سنگ های بسیار پرکاربرد و رایج در سنگ کف ساختمان ها هستند و یکی از بهترین انتخاب های شما میباشند . اغلب سنگ های چینی دارای زمینه ای سفید میباشند که خطوطی مشکی و طوسی در آن کشیده شده است که این زمینه ی سفید باعث روشن تر شدن محیط میشود و همچنین محیط را بزرگ تر نشان میدهد . سنگ های چینی جذب آب بسیار پایینی دارند و برای تمام قسمت های محیط داخلی ساختمان انتخابی بسیار عالی میباشند بصورتی که شما میتوانید از این سنگ در کف واحد ها ، سرویس های بهداشتی ، حمام و ... استفاده کنید ؛ اگر قصد انتخاب سنگی عالی برای کانتر و جزیره ی آشپزخانه ی خود دارید ، یقین داشته باشید که این سنگ بهترین گزینه است زیرا معمولا در آشپزخانه از مواد شوینده ی مختلفی استفاده میشود که اگر سنگ درستی انتخاب نکرده باشید و سنگ جذب آب داشته باشد ، سطح سنگ با مواد اسیدی واکنش نشان داده و به مرور زمان کدر میشود و لکه هایی در سطح آن نمایان میشود به همین علت است که میگوییم سنگ های چینی بهترین انتخاب برای استفاده در چنین محیط هایی هستند . از دیگر ویژگی های این سنگ میتوان به ساب پذیری عالی آن اشاره نمود که در کف پروژه و ساختمان شما میدرخشند .
 
سنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمان

نکات بسیار مهم در کار کردن سنگ فرشی

در هنگام کار کردن سنگ کف باید به چند نکته کلیدی و مهم توجه کرد ؛ یکی از این نکات نشست فضای مورد نظر است : اگر محیطی که میخواهد سنگفرش روی آن اجرا شود کاملا سفت نباشد پس از کار شدن سنگ به دلیل فشار ، سنگ و ملاتی که روی آن قرار می گیرد نشست کرده و در نتیجه سنگفرش از کف جدا شده و در صورت تردد و عبور و مرور زیاد کاملا خرد می شود . نکته ی دیگر در کار کردن سنگفرش ، پر بودن کامل زیر سنگ می باشد . در هنگام کار کردن سنگفرش به هیچ عنوان نباید فضای خالی از ملات در زیر سنگ وجود داشته باشد ، در این صورت هر سنگی با هر استقامت و جنسیت محکمی که داشته باشد دچار شکستگی می شود .

سنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمان

نکات مهم در خرید سنگ کف

در خرید سنگ کف باید به چند نکته توجه کرد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم .
  1. یکی از این نکات ، برش سنگ است ؛ برش سنگ باید کاملا دقیق و گونیا باشد ، درغیر این صورت پس از کار شدن فضای زیادی در بین سنگ ها ایجاد می شود و اصطلاحا بند خور زیادی پیدا میکند و نمای کار شده آن زیبایی چشمگیری پیدا نمی کند .
  2. نکته دوم در خرید سنگ دقت به ضخامت استاندارد برای محل استفاده میباشد مثلا بهتراست برای کف پارکینگ و یا محلی که سطح معبر آن ، مسیر تردد خودرو میباشد ، سنگ های ضخامت 3 سانتیمتر ویا ضخامت استاندارد کار شود .
  3. یکی دیگر از نکات مهم در خرید سنگ کف سلامت سنگ می باشد : در هنگام خرید و بارگیری باید به این توجه داشت که رگه و شکستگی در سنگ وجود نداشته باشد ، زیرا در هنگام حمل و تخلیه و یا هنگام کار کردن رگه های سنگ باز شده و سنگ دچار شکستگی میشود .
سنگ کف ساختمانسنگ کف ساختمان

پیشنهاد در مورد کار کردن سنگ کف

در محیط های داخلی ساختمان و فضا های مسقف هر مدل سنگ با هر مدل فراوری به کار می رود ؛ ولی در فضا های بیرونی مانند پیاده رو ها و امثال آن بهتر است از سنگ هایی با فراوری فلیم ، شیاری ، تیشه ای ، کات بروکن و یا سند بلاست استفاده کرد که هنگام بارندگی و لغزنده بودن سطح معبر از خطر لغزندگی و سُر خوردن عابرین جلوگیری کرد .
سنگ کف ساختمان


مقالات مرتبط با همه چیز در مورد سنگ کف

محوطه سازی حیاط

معرفی سنگ کف ارزان

همه چیز در مورد خرید سنگ محوطه

همه چیز در مورد سنگ کف

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com