راهنمای خرید سنگ نمای ساختمان

23
راهنمای خرید سنگ نمای ساختمان

بهترین سنگ نما

این سوال ، سوالی حیاتی برای معماران و سازندگان است که بهترین سنگ نمای ساختمان چه سنگیست ؟ سنگ ها انواع مختلفی از قبیل گرانیت ها ، مرمریت ها  ، تراورتن ها ، چینی ها ، ترامیت ها ، مرمر ها و ... دارند که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارند ؛ ولی کدام یک بهترین سنگ برای نمای ساختمان است ؟

سنگ نما ساختمان

خرید بهترین سنگ نما

اگر شما هم قصد خرید سنگی عالی برای نمای ساختمان خود دارید ، باید بدانید بهترین سنگ نمای ساختمان ، سنگ تراورتن است . سنگ تراورتن بدلیل ویژگی هایی که دارد ، بهترین گزینه برای کار کردن در نمای ساختمان می باشد و نمایی ماندگار و مجلل برای ساختمان شما خلق میکند .

تراورتن در سنگ نما ساختمان

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی میباشد که از چشمه های آب گرم تشکیل شده اند و پس از سال ها گرما و فشار ، تبدیل به تراورتن شده اند . سنگ تراورتن دارای تخلخل مناسبی است که همین تخلخل و سوراخ ها باعث جذب عالی ملات و سیمان می شوند و به بهترین شکل ممکن به بدنه ی ساختمان شما میچسبند . سنگ تراورتن بدلیل مقاومت فرسایشی بسیار خوبی که دارد و در مقابل نور آفتاب ، بادها ، باران های اسیدی و .... مقاوم است و سنگی عالی برای نماست ، همچنین این سنگ جذب آب نسبتا پایینی دارد و این نیز یکی دیگر از ویژگی های این سنگ است .
سنگ های تراورتن عمدتا در رنگ های سفید ، کرم ، عسلی و شکلاتی دیده می شوند ولی تراورتن ها دارای رنگ بندی های مختلف دیگری ، همانند قرمز ، لیمویی ، خرمایی و سیلور نیز هستند .

سنگ نما ساختمانسنگ نما ساختمان

سنگ ترامیت در نما ساختمان

پس از سنگ های تراورتن ، سنگ های ترامیت در اولویت قرار دارند و برای نما مناسب هستند ؛ سنگ های ترامیت دارای بافتی اهکی هستند و اغلب دارای زمینه رنگی سفید و کرم روشن هستند و دارای قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سنگ های تراورتن هستند که دلیل آن جذب آب بالاتر آنها نسبت به سنگ های تراورتن است . سنگ های ترامیت از سنگ های مناسب نما هستند که اگر به محل بکارگیری آنها دقت شود و به مواردی مانند ملات پشت آنها دقت شود ، سنگی مناسب برای نما هستند .
سنگ ترامیت دارای سلامت مناسبی است ، تخلخل نسبتا پایینی دارد و جذب ملات آنها خوب است . برخی از سنگ های ترامیت جذب آب بالایی دارند و باید پس از بکار گیری آنها ، سطح آن را با مواد نانو آغشته نمود تا دوام آنها بالاتر برود .

سنگ نما ساختمانسنگ نما رومی

سنگ گرانیت در سنگ نما

سنگ های گرانیت در بین تمامی سنگ ها ، بالاترین استحکام و استقامت را دارا می باشند و مقاومت فشاری و مقاومت فرسایشی بسیار خوبی نیز دارند و همین باعث می شود که این سنگ نیز قابل استفاده در نمای ساختمان باشد . تنها مشکل سنگ گرانیت جهت استفاده در نما ، تخلخل نزدیک به صفر آن است که باعث می شود این سنگ جذب ملات بالایی نداشته باشد و برای استفاده در نما ، احتمال سقوط داشته باشد که البته با اسکوپ کردن آن در نما ، مشکل آن نیز حل می شود .

سنگ مرمریت در نما ساختمان

یکی از دلایل اصلی استفاده از سنگ های مرمریت در نمای ساختمان و پسند عموم برای استفاده از این سنگ در نما ، تنوع رنگی بسیار بالای آنها است که میتوان گفت سنگ های مرمریت در تمامی رنگ ها موجود میباشد و دست خریداران سنگ را در انتخاب رنگ آنها گسترده کرده است . نزدیک به یک دهه است که نمای مدرن ساختمان یکی از عامه پسند ترین سبک های نمای ساختمان شده است و معمولا در نمای مدرن ، از ترکیب سنگ های مشکی و سفید با یکدیگر استفاده می شود ، لیکن سنگ های تراورتن و ترامیت زمینه رنگی مشکی ندارند و از همین رو انتخاب معماران به سمت سنگ های مرمریت مشکی می رود .
البته پیشنهاد استفاده از مرمریت در سنگ نما ساختمان ، پیشنهادی سخت و ریسکی می باشد و برای انتخاب این سنگ در نما باید به نکات مختلفی همچون شرایط آب و هوایی منطقه ی ساختمان ، ویژگی های سنگ انتخابی و نحوه ی استفاده از انها دقت نمود و حتما با مشاورین خبره مشورت کرد .

سنگ نماسنگ نما

قیمت سنگ نما ساختمان

قیمت سنگ نما بسیار گسترده است و رنج قیمتی بسیار متنوعی دارد و بر اساس نوع سنگ انتخابی بسیار متفاوت است به گونه ای که ممکن است سنگ نما ساختمان شما از قیمت 300 هزار تومان آغاز و تا قیمت 5 میلیون تومان متغیر باشد . معمولا گران ترین سنگ های نما مربوط به سنگ های تراورتن و ارزان قیمت ترین آنها مربوط به سنگ های ترامیت و مرمریت می شود که البته این قیمت کاملا بستگی به نوع سنگ انتخابی می باشد .

سنگ نما رومی

خرید سنگ نما ارزان

اگر قصد خرید سنگ سفید نما برای ساختمان خود را دارید ولی قصد ندارید هزینه ی بالایی برای آن پرداخت کنید و همچنین علاقه مند به استفاده ی سنگی مناسب و ماندگار هستید ، بهترین گزینه ی شما سنگ های ترامیت می باشد لیکن اگر میخواهید بهترین سنگ سفید نما را برای ساختمان خود انتخاب کنید انتخاب شما سنگ تراورتن سفید میباشد .
در صورتی که نمایی مدرن برای ساختمان خود انتخاب کرده اید و در طرح نمای شما به سنگ مشکی نیاز دارید ، اولولیت اول شما سنگ مشکی گرانیت می باشد و میتوانید با خیال راحت از این سنگ زیبا و مقاوم استفاده نمایید ، لیکن اگر میخواهید سنگی مشکی با قیمت تمام شده ی پایین تر خرید کنید ، بهترین گزینه ی شما سنگ های مشکی مرمریت است که دارای تنوع بسیار بالایی هستند .
با توجه به شرایط آب و هوایی ، در بعضی از مناطق دارای زمستان های بسیار سردی هستیم و باید سنگی متناسب و مقاوم در برابر این آب و هوا انتخاب کنیم که بهترین انتخاب شما سنگ های گرانیت سفید و یا تراورتن های مقاوم میباشد .

سنگ نما رومی

خرید سنگ نما رومی سفید

نما رومی یکی از سبک های نمای ساختمان است که طرفداران بسیار زیادی دارد و این سبک نما همانطور که از اسمش پیداست از کشور های دیگر وارد معماری ما شده است . سنگ نما رومی ساختمان ها اغلب به رنگ های کرم ، عسلی و شکلاتی دیده می شوند لیکن از سنگ سفید نیز در این سبک استفاده می شود . معمولا از سنگ های کرم دلاوری ، تراورتن کاشان ، تراورتن طرق و تکاب در نما رومی ساختمان استفاده می شود و البته سنگ های سفید ابیانه ، طبس و ... نیز قابل استفاده در نما رومی هستند .

سنگ نمابهترین سنگ نما

دلایل استفاده از سنگ در نما ساختمان

از دیرباز تا کنون بهترین پوشش برای نمای ساختمان ها سنگ بوده و فقط نوع بکارگیری آن ، نوع فرآوری آن و سایز و ابعاد آن تغییر کرده است . سنگ نمای ساختمان اغلب بصورت عرض 40 سانتی متر و در طول آزاد کار می شود و مقاوم ترین پوشش نمای ساختمان است که تا سالیان سال نمایی شکیل و زیبا به ساختمان می دهد . موارد دیگری مانند چوب ، کامپوزیت ، کاشی ، آجر و ... نیز برای نمای ساختمان استفاده می شود که هیچکدام از آنها دوام کافی و مقاومت مناسب برای نمایی ماندگار را ندارند و همواره سنگ بهترین گزینه برای نمای ساختمان می باشد .

بهترین سنگ نمابهترین سنگ نما

ویژگی های استفاده از سنگ نما در ساختمان

مقاومت در برابر نور آفتاب
مقاومت در برابر باران
مقاومت در برابر عوامل فرسایشی
ماندگاری بسیار بالا
ارزش بخشیدن به قیمت ساختمان
شکیل کردن نما ساختمان

راهنمای خرید سنگ نما از کارخانه

مجموعه کارخانجات تولیدی سنگ کارینو برای سهولت بخشیدن به فرآیند خرید توسط خریداران ، کلیه محصولات تولیدی خود را در بخش دسته بندی سنگ ها قرار داده است و مشتریان میتوانند نوع سنگ خود را با توجه به توضیحات داده شده در پایین هر سنگ ، انتخاب کرده و سفارش خود را ثبت کنند . از دیگر اقدامات سنگبری کارینو برای سهولت مشتریان ، طرح بارگیری غیر حضوری است که در این طرح در صورتیکه مشتری امکان حضور در کارخانه را نداشته باشد ، تیم ناظر کارینو بر کلیه ی بارگیری ایشان نظارت میکند و سنگ را به بهترین نحو ارسال میکند .



مقالات مرتبط با راهنمای خرید سنگ نمای ساختمان

سنگ نمای ساختمان

راهنمای خرید سنگ نمای ساختمان

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com