معرفی انواع سنگ دیوار

47
معرفی انواع سنگ دیوار

سنگ دیوار یکی از ارکان اصلی هر ساختمان است !!!
بدون شک یکی از بهترین و زیباترین مصالحی که می توان در دیوار ساختمان بکار برد ، سنگ است ؛ ولی آیا میتوان از هر سنگی در هر دیواری استفاده کرد ؟
میتوان گفت خیر ! شما باید در انتخاب سنگ دیوار ساختمان خود توجه کنید چرا که هر سنگی مناسب هر جایی نیست . در کل سنگ دیوار به دو دسته ی سنگ داخلی و سنگ بیرونی تقسیم می شود . هر کدام از سنگ هایی که در این دو دسته جای میگیرند ، ویژگی های بخصوص خود را دارند که همین ویژگی ها باعث می شود که بگوییم کدام برای سنگ نما بیرونی مناسب است و کدام برای سنگ نما داخلی . همانطور که از اسم این دو دسته مشخص است ، بعضی از سنگ ها برای فضا های داخلی بهتر هستند و بعضی از سنگ ها برای فضاهای بیرونی نیز قابل استفاده می باشند .

سنگ دیوارسنگ لوکس دیوار
 
در واقع هر سنگی را می توان در هر فضایی کار کرد ولی اگر میخواهید که سنگ دیوار شما ماندگار باشد و سالیانی دراز زیبایی خود را حفظ کند باید به ویژگی های سنگ انتخابی خود دقت فرمایید و متناسب با فضایی که میخواهید سنگ را در آن بکار ببرید ، سنگ خود را انتخاب کنید ؛ بعنوان مثال برای خرید سنگ دیوار بیرونی ساختمان باید سنگ شما از مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما و عوامل فرسایشی برخوردار باشد ، همچنین ترجیحا باید از جذب آب نسبتا پایینی برخوردار باشد و  ... .
 

برای سنگ دیوار داخلی ساختمان تقریبا کار کردن هر سنگی بلامانع است ولی لازم به ذکر است که از آنجایی که در فضاهای داخلی همچون پارکینگ ، دستگاه پله ، لابی ، داخل واحد ها و ... احتمال شستشوی فضا وجود دارد ، بهتر است که از کار کردن سنگ هایی با جذب آب بالا یا به اصطلاح سنگ های پفکی بپرهیزید ، چرا که این سنگ ها به مرور زمان بر اثر خیس شدن دچار تغییر رنگ می شوند و جذابیت اول خود را از دست می دهند .
 

سنگ دیوار برای فضای داخلی ساختمان

همانطور که در بالا توضیح دادیم ، سنگ هایی مانند لایم استون ها ، ترامیت ها و ... که جذب آب نسبتا بالایی دارند ، برای استفاده در نمای داخلی چندان مناسب نیستند ، بنابراین شما میبایست سراغ سنگ هایی مانند مرمریت ها ، چینی ها ، گرانیت ها و یا دیگر سنگ هایی که دارای جذب آب پایینی هستند بروید ؛ بعنوان مثال در دسته ی مرمریت ها میتوان به مرمریت کرم دهبید ، مرمریت کرم آباده ، مرمریت مشکی دهبید ، مرمریت مشکی لاشتر ، مرمریت تری دی گری ، مرمریت گلدن دراگون و ... اشاره نمود . همچنین در دسته ی چینی ها میتوان به چینی الیگودرز ، چینی ازنا ، چینی نیریز ، چینی لایبید ، چینی قروه و... اشاره کرد ؛ در دسته ی گرانیت ها ، سنگ هایی مانند گرانیت نهبندان ، گرانیت سفید نطنز ، گرانیت خرمدره ، گرانیت مشکی نطنز ، گرانیت مشکی تویسرکان و ... مثال زدنی هستند .
 
سنگ نما داخلیسنگ سفید دیوارسنگ دیوار سفیدسنگ دیوار سفیدسنگ دیوار سفید

سنگ دیوار برای فضای بیرونی ساختمان

در تهیه ی سنگ دیواربیرونی ساختمان ، ملاک چیز دیگری است ؛ یکی از مهم ترین مسائلی که در تهیه ی سنگ بیرونی باید به آن توجه کرد ، مقاومت سنگ در برابر سرما و گرما و عوامل فرسایشی است ، به این خاطر که سنگ هایی که در دیوار بیرونی ساختمان کار می شوند ، بصورت مداوم در برابر سرما و گرما قرار دارند و اگر سنگ مناسب نمای بیرونی تهیه نشود ، قطعا به مرور زمان مشکل ساز خواهد شد ؛ بعنوان مثال اگر در یک منطقه ی سردسیر سنگی بکار رود که استقامت مطلوب در برابر سرما و گرما را نداشته باشد ، بصورت مداوم هر شب سنگ یک دمای سرد را میچشد و صبح با گرمای خورشید روبرو می شود و این سرد و گرم شدن به مرور زمان باعث پوسته کردن و تَرَک زدن و شکسته شدن سنگ می شود .
 
برخی از سنگ های مرمریت برای سنگ بیرونی ساختمان مناسب نیستند و اگر از آنها استفاده شود ، به مرور زمان سنگ دچار مشکل می شود و ظاهر خود را از دست می دهد ولی امروزه بدلیل نا آگاهی برخی از سازندگان نسبت به سنگ های ساختمانی ، از آنها در نما ساختمان استفاده شده و نمای ساختمان پس از گذشت چند سال ظاهر اولیه ی خود را از دست میدهد ؛ بعنوان مثال در حال حاضر بسیاری از سازندگان در نما بیرونی ساختمان خود به ویژه برای نمای کلاسیک و نمای مدرن ، از سنگ های مشکی رنگ استفاده می کنند که البته اگر از انتخاب خود آگاه باشند و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ی خود و مقاومت سنگ آن را انتخاب کنند به این سبک مشکلات برنمیخورند . یکی از انتخاب های صحیح برای استفاده از سنگ مشکی در دیوار بیرونی ساختمان ، سنگ گرانیت مشکی می باشد که سازندگان میتوانند باخیال راحت از این سنگ در نما بیرونی ساختمان خود استفاده کنند ؛ همچنین مرمریت هایی مانند مرمریت مشکی عقیق از استحکام و مقاومت بالایی برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان برخوردارند .

سنگ دیوارسنگ دیوار سفیدسنگ دیوار سفیدسنگ دیوار سفید

سنگ دیوار با فرآوری های مختلف

سنگ ها با توجه به محلی که کار می شوند ، فرآوری های مختلفی دارند و در فرآیند تولید ، به شکل های گوناگونی فرآوری میشوند . در قسمت پایین تعدادی از انواع فرآوری را برای شما نام برده و توضیح داده ایم .
 

سنگ دیوار سابیده

در این نوع فرآوری ، سطح سنگ کاملا به صورت صاف و یکدست می باشد و سطح آن ساب میخورد و آینه ای میشود به طوری که عکس ما در سنگ بازتاب میشود . این نوع فرآوری در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و اغلب از این نوع فرآوری استفاده میکنند .
 
سنگ لوکس دیوارسنگ مشکی دیوار

سنگ دیوار چرمی

سطح سنگ در این نوع از فرآوری مقداری ناهموار میباشد و سوراخ های سنگ در آن نمایان است و به گونه ای فرآوری می شود که اگر شما بر روی سطح سنگ دست بکشید ، بافتی نرم و چرمی مانند را احساس میکنید . این سبک فرآوری باعث آن می شود که رنگ و طرح سنگ بیشتر به چشم بیاید .
 
سنگ بوش همر

سنگ دیوار بوش همر

نوعی دیگر از فرآوری هایی که روی سنگ انجام میشود ، بوش هَمِر کردن است . سطح سنگ پس از بوش همر شدن سطحی ناهموار ولی یکدست پیدا میکند که در سطح آن پر از نقطه های گرد و کوچک دیده می شود و گاها پس از بوش همر کردن ، سنگ را چرمی نیز میکنند که به آن بوش همر چرمی می گویند و این فرآوری تلفیقی بافت زیبایی به سنگ میدهد .

سنگ بوش همرسنگ بوش همر

سنگ تیشه ای دیوار

این نوع فینیشینگ اغلب بر روی سنگ های مرمریت انجام میشود و به دو صورت دستی و ماشینی انجام میشود . در این فینیشینگ سطح سنگ تیشه میخورد و بافتی زبر و یکدست پیدا میکند و معمولا در این نوع پرداخت ، بافت و رنگ سنگ به چشم نمی آید .

سنگ تیشه ایسنگ تیشه ای
 

سنگ فلیم دیوار

گرانیت ها تنها سنگ هایی هستند که قابلیت فلیم شدن شدن را دارند . فِلِیم (flame) کلمه ای لاتین است که معنای آن شعله میباشد و دقیقا منظور این نوع پرداخت را میرساند . در این نوع فرآوری ، سطح سنگ های گرانیت بوسیله ی آتش با حرارت و شدت بالا قرار میگیرند و تکه های فلزی سنگ از سطح آن جدا میشود و سنگ بافتی بسیار زبر پیدا میکند . بافت و رنگ سنگ ، در فرآوری فلیم شدن تا حدود زیادی محو میشود .
 
گرانیت فلیم شدهگرانیت فلیم شده

سنگ  دیوار گیوتین

سنگ گیوتین معمولا در ابعاد 30*5 سانتی متر با ضخامت 3 الی 5 سانتی متر برش میخورد و با دستگاه گیوتین ضخامت آن شکسته و به دو نیم تقسیم می شود که پس از این فرآیند بافت سنگ ناهموار می شود و مانند تکه سنگی از دل طبیعت جلوه می کند .

سنگ گیوتینسنگ گیوتینسنگ گیوتینسنگ سفید دیوار

سنگ دیوار شیاری

در این نوع فرآوری ، بر روی سطح سنگ بوسیله ی دیسک های برش ، شیار هایی با فاصله ی 1 یا 2 سانتی متر بصورت موازی و به عمق نیم سانت زده می شود و سنگ نمایی منظم و بسیار جذاب پیدا میکند . سنگ شیاری در دیوار های دکوراتیو کاربرد فراوانی دارد .

سنگ شیاریسنگ شیاریسنگ شیاریسنگ شیاری

سنگ اسکراچ

فرآیند اسکراچ چند سالیست که به فراوری های مختلف سنگ اضافه شده و از آنجایی که به سنگ طرح و نمایی بسیار جذاب و خارق العاده می دهد ، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است . در این فینیشینگ زیبا ، سطح سنگ بوسیله ی دیسک های برش ، شیارهای موازی و به هم چسبیده با فاصله های متغیر برش میخورد و نمایی چشم نواز بوجود می آورد .

سنگ دیوارسنگ دیوار
 
بر روی سنگ ها فینیشینگ ها و فرآوری های مختلف دیگری همچون کات بروکن ، فلیم چرمی ، بوش همر چرمی ، سند بلاست و ... نیز انجام میشود که در مقاله های بعدی توضیحات بیشتری برای شما به اشتراک میگذاریم .

مقالات مرتبط با معرفی انواع سنگ دیوار

معرفی انواع سنگ دیوار

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com