همه چیز در مورد خرید سنگ محوطه

51
همه چیز در مورد خرید سنگ محوطه

سنگ محوطه باید دارای ویژگی هایی باشد که دانستن آنها میتواند کمک های شایانی به شما در انتخاب آنها بکند . انتخاب و خرید سنگ ، همواره نیازمند اطلاعات و دقت زیادی می باشد زیرا سنگ کف در معرض عبور و مرور و ساییدگی قرار دارد ، مخصوصا در سنگ محوطه سازی زیرا سنگ بیرونی ساختمان جدا از عبور و مرور ، در معرض عوامل مختلف دیگری همچون گرما و سرما ، نور آفتاب ، بعضا عبور وسایل نقلیه و ... قرار دارد ؛ به همین دلیل انتخاب صحیح سنگ بیرونی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین جهت ما در این مقاله توضیحاتی کامل درباره ی انواع سنگ ویلا ، سنگ محوطه باغ و ... آماده کرده ایم که شما بتوانید با دیدی باز ، انتخابی مناسب داشته باشید .
 
سنگ محوطه سازی ویلاسنگ محوطه سازی ویلاسنگ محوطه

ویژگی های سنگ محوطه

سنگ محوطه باید دارای ویژگی های خاصی باشد که در طول زمان پایداری خود را حفظ کند و همچنین چهره ای زیبا به محوطه بیرونی شما بدهد و طی گذشت سال ها به چهره ی اولی خود باقی بماند ؛ با توجه به تنوع بسیار بالای سنگ طبیعی در ایران نیاز است که به جنس و نوع سنگی که قصد خرید آن را داریم دقت کنیم و اطلاعات کاملی از آن داشته باشیم . در ادامه شما را با این ویژگی ها آشنا میکنیم .
 
سنگ محوطه

 استحکام و مقاومت سنگ محوطه سازی

 یکی از مهمترین ملاک ها برای انتخاب سنگ ، استحکام و مقاومت سنگ می باشد ، سنگ محوطه بدلیل اینکه باید فشار و وزن تحمل کند ، باید دارای مقاومت و استحکام بالایی باشد . هر سنگ دارای مقاومت فشاری متفاوتی است و سنگ فضای بیرونی باید دارای مقاومت فشاری بالایی باشد .
 
سنگ محوطه سازی

ضخامت مناسب سنگ محوطه

بسته به محیطی که قصد داریم در آنجا سنگ مورد نظرمان را بکار ببریم ، ضخامت سنگ متغیر است ؛ ضخامت استاندارد سنگ در محوطه سازی باغ ، محوطه سازی ویلا و محل هایی که فقط عابر پیاده بر روی آن تردد دارد 2 سانت میباشد ولی اگر محوطه شما محلی است که بر روی آن وسایل نقلیه همچون موتور و یا ماشین سواری تردد دارد شما نیاز به سنگی با ضخامت 3 سانتیمتر دارید همچنین قابل ذکر است که اگر محیطی که قصد دارید در آنجا از سنگ استفاده کنید محوطه کارگاهی و یا محوطه کارخانجات می باشد و بر روی سطح کف شما ماشین های سنگین همچون کامیون ، لیفتراک ، کمپرسی و ... تردد دارد ، بهترین گزینه سنگ های حجمی و کیوبیک می باشد .

سنگ محوطه سازی ویلا

میزان جذب آب مناسب سنگ در محوطه سازی

مقوله ی دیگری که در ساخت محوطه های بیرونی قابل توجه است ، بحث جذب آب سنگ است . برخی از سنگ ها مانند سنگ های لایم استون و ترامیت دارای جذب آب بسیار بالایی میباشد و هرگز برای کف سازی محیط های بیرونی توصیه نمی شوند ؛ برای محوطه سازی باید از سنگ هایی همچون گرانیت ها ، مرمریت ها ، چینی ها و برخی از تراورتن ها استفاده کرد زیرا میزان جذب آب آنها پایین است و ماندگاری زیادی دارند . میزان جذب آب سنگ از آنجا اهمیت دارد که اگر سنگ ، دارای جذب آب بالایی باشد ، در فصل زمستان آب و رطوبت را به خود جذب نمود و سنگ در اثر یخ زدگی دچار شکستگی می شود .

سنگ کف محوطهمحوطه سازی باغ و ویلا

میزان تخلخل مناسب سنگ در محوطه بیرونی

منظور از تخلخل سنگ همان سوراخ و خلل و فرج سنگ است که معمولا در سنگ های گرانیت ، مرمریت و چینی میزان آن بسیار اندک میباشد ولی اغلب سنگ های تراورتن دارای تخلخل بالایی میباشند . حال این تخلخل خوب است یا بد ؟ میزان مطلوب تخلخل برای کف فرش فضای خارجی جهت اینکه از سر خوردگی در حین خیس بودن سطح جلوگیری می کند خوب است ولی در صورتی که سنگ کف تخلخل بالایی داشته باشد ، پس از گذشت سال ها کثیف میشود و جلوه ی محیط شما را خراب میکند . پس اگر به دنبال سنگی مناسب و انتخابی مطمئن هستید ما سنگ های گرانیت ، مرمریت ها و چینی ها را به شما پیشنهاد میکنیم .

سنگ محوطه سازی ویلا

بررسی سنگ های مختلف در محوطه سازی

سنگ ها دارای دسته بندی های متفاوتی میباشد که هر کدام در یک محل خاص کاربرد دارند ؛ از بهترین سنگ هایی که برای محوطه سازی فضای بیرونی پیشنهاد میشود ، سنگ های گرانیت هست زیرا سنگ های گرانیت دارای استحکام بالا ، جذب آب پایین ، تخلخل بسیار کم و مقاومت فرسایشی بالایی دارند و قابل استفاده در سنگ فرش های محوطه هستند .

سنگ محوطه سازی ویلاسنگ محوطه ویلاسنگ محوطه سازی
 
گزینه ی بعدی که سنگ بسیار مناسبی برای محوطه سازی میباشد ، سنگ های چینی میباشند . سنگ های چینی (کریستال) جذب آب بسیار پایینی دارند و بافت بسیار متراکمی دارند ، همچنین این سنگ از استحکام بالایی برخوردار است و این سنگ اغلب دارای زمینه رنگی روشنی است و محیطی شیک و ماندگار از خود برجای میگذارد .

محوطه سازی باغ و ویلامحوطه سازی باغ و ویلامحوطه سازی باغ و ویلامحوطه سازی باغ و ویلا
 
یکی دیگر از سنگ های پر کاربرد در کف محوطه ، سنگ های مرمریت هستند که طیف رنگی بسیار متنوعی دارند و شما میتوانید از این سنگ در محوطه سازی ویلا و باغ خود استفاده کنید . سنگ های مرمریت دارای جذب آب پایین ، تخلخل بسیار پایین و استحکام بالایی هستند و این ویژگی ها باعث شده است ، سنگ های مرمریت نیز انتخاب مناسبی برای استفاده در کف محیط ساختمانی باشند .
 
محوطه سازی باغ و ویلاسنگ کف محوطهسنگ کف محوطه

دسته ی بعدی که به آن میپردازیم ، سنگ های تراورتن هستند . تراورتن ها معمولا تخلخل بالایی دارند که باعث میشود کمتر در کف سازی استفاده شوند ، لیکن سنگ های تراورتن مقاومت فرسایشی بالایی دارند و از آن نیز میتوان در کف محوطه استفاده نمود ؛ از دیگر ویژگی های سنگ تراورتن میتوان به استحکام نسبتا بالای آن اشاره نمود . در حالت کلی ، سنگ های تراورتن نیز قابل استفاده درمحوطه سازی ساختمان ها میباشد .

سنگ محوطه سازی ویلاسنگ کف محوطه

طرح سنگ کف محوطه

در بالا با سنگ های مختلف در محوطه سازی آشنا شدیم و اکنون نوبت آن است که با طرح های مختلف آن آشنایی پیدا کنیم . منظور از طرح سنگ همان برش ها و فرآوری های مختلفی است که کارخانجات سنگ بر روی سنگ ها انجام میدهند ؛ زیرا سنگی که برای کف تولید می شود با سنگی که برای نما و دیواره فرآوری میگردد ، هم از نظر ضخامت و هم از نظر نوع فرآوری باید متفاوت باشد . در ادامه انواع سنگ های مختلف برای کف سازی را به شما معرفی میکنیم و توضیحی کامل درباره ی آنها به شما میدهیم .

سنگ محوطه سازیسنگ محوطه باغ

کیوبیک (کوبیک)

سنگ کیوبیک به سنگ های مکعبی شکلی گفته میشود که ابعاد آن 10*10 با ضخامت 5 یا 10 سانتیمتر است و بصورت منظم و یا نا منظم فرآوری میشوند. کیوبیک های منظم دارای 6 وجه برش خورده و کاملا صاف هستند ولی کیوبیک های نا منظم دارای حداقل 2 وجه نا صاف و نا هموار دارند که البته کیوبیک های نامنظم بدلیل اینکه حتی اگر کاملا خیس باشند باعث سر بودن سطح کف نمیشوند پر مصرف تر و پر کاربرد تر هستند . کیوبیک های منظم قیمت بیشتری نسبت به کیوبیک های نا منظم دارند . تقریبا میتوان گفت تمامی سنگ ها را میتوان کیوبیک کرد ، گرانیت ها ، مرمریت ها ، چینی ها ، تراورتن ها و... و به همین خاطر سنگ های کیوبیک دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی هستند .
 
سنگ های کیوبیک کابرد های متعددی دارند و در مکان هایی مانند پیاده رو ها ، پارک ها ، سنگ فرش خیابان ها ، سنگ فرش محیط های صنعتی و سنگ فرش محوطه های بیرونی باغ و ویلا و ... بکار گرفته میشوند . اگر محوطه ای که قصد سنگ کردن کف آن را دارید محل عبور ماشین های سنگین است و یا دوست دارید سنگی زیبا کار کنید که ماندگاری بسیار زیادی داشته باشد و حتی بعد از گذشت چند دهه همانگونه سلامت و زیباییش را حفظ کند یکی از بهترین انتخاب های شما سنگ کیوبیک است .

سنگ محوطه سازیسنگ محوطه باغسنگ محوطه ویلا
 

سنگ مالون

به سنگ های نا منظمی که از دل کوه و طبیعت بصورت ورقه ای با قطر تقریبی 5 سانتی متر استخراج میگردد و در محوطه سازی ها استفاده میگردد سنگ مالون میگویند . روی سنگ مالون هیچگونه فرآوری خاصی انجام نمی شود و این سنگ هیچگونه سایز و ابعاد مشخصی ندارد و بصورت نا منظم کار می شود ولی نمایی بسیار زیبا و از دل طبیعت به محوطه شما می دهد همچنین بدلیل اینکه هیچگونه فرآیند ساب و برشی روی سنگ مالون انجام نمیشود ، سطح آن کاملا زبر است و هرگز باعث سُر خوردن افراد در هنگام خیس بودن سطح آن نمیشود .

سنگ محوطه ویلاسنگ محوطه ویلا
 

سنگ لاشه

در فرآیند تولید سنگ در کارخانجات تولیدی ، مقداری از سنگ در سایز و برش کردن پلاک ها از کنار آنها میماند که بصورت درهم روی هم چیده می شود و سورت و سایز مشخصی ندارند . سنگ های لاشه معمولا ضخامت 2 یا 3 سانتی متری دارند و به صورت نا منظم در کف سازی و محوطه سازی استفاده میشوند و البته نمایی طبیعی و زیبا به محوطه می دهند .

سنگ محوطه ویلاسنگ مالون

مقالات مرتبط با همه چیز در مورد خرید سنگ محوطه

همه چیز در مورد خرید سنگ محوطه

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com