انتخاب سنگ نمای داخلی و خارجی ساختمان

318
انتخاب سنگ نمای داخلی و خارجی ساختمان

سنگ نما
سنگ نما به سنگی اطلاق می گردد که در پوسته بنا بکار می رود.پوسته بنا شامل دو قسمت پوسته داخلی و پوسته خارجی تقسیم میشود.پوسته داخلی بنا به سنگ نما دیواره های داخلی ساختمان گویند و پوسته خارجی یا بیرونی بنا به سنگ نما بیرونی گفته می شود.
سنگ نمای داخلی سنگ نما داخلی بدلیل اینکه در معرض تغییرات جوی و فشار قرار ندارند تقریبا تمام سنگ های ساختمانی را می توان برای دیوار های داخلی ساختمان بکار برد.
در انتخاب سنگ نمای داخلی ممکن است محدودیت های وجود داشته باشد که انتخاب را محدود نماید. از عواملی که می توان در انتخاب سنگ نما داخلی نام برد و همچون  نور، رطوبت و طراحی دکوراسیون داخلی است.

نمای اتاق خواب


درانتخاب سنگ داخلی محدودیت خاصی وجود ندارد و بدلیل تنوع رنگ و طرح انواع سنگ مرمریت، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ سنداستون و لاین استون و مرمر دست معماران و مهندسان بسیار است. همچنین علاوه بر تنوع طرح و رنگ، قیمت های مناسب تری برخوردار هستند.یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها برای سنگ نمای داخلی ساختمان، مرمریت ها هستند. سنگ های مرمریت جلوه و زیبایی خاصی به ساختمان خواهند داد. سنگ های مرمریت دارای انواع رنگ های کرم، سفید، سبز، قرمز، قهوه ای، مشکی و خاکستری می باشد. سنگ های مرمریت قبلیت ساب پذیری خوبی هستند و چسبندگی نسبتا خوبی با ملات نسبت به سایرگرانیت ها و سنداستون ها دارند. سنگ های مرمریت قیمت مناسب تری نسبت به سنگ های تراورتن دارند.

نمای داخلی

نمای داخلی ساختمان شامل دیواره های لابی، راهروها، دیوار پارکینگ، دیوار راه پله و سایر مشاعات است.
سنگ نمای خارجی: سنگ نمای خارجی به دلیل اینکه در معرض ناملایمات جوی قرار دارند.فقط از سنگ های تراورتن، گرانیت و سنداستون می توان برای سنگ نما استفاده کرد.

البته چون سنگ های طبیعی هر کدام از کانی های مختلفی تشکیل شده اند و کاملاً به هم شبیه نیستند. بعضی از سنگ های گرانیت چنانچه در معرض رطوبت قرار بگیرند باعث اکسید آهن موجود در سنگ می گردد و موجب نازیبایی سنگ شما خواهد شد و همچنین بعضی از سنگ های تراورتن و سنداستون چنانچه در معرض رطوبت قرار بگیرند موجب شوره زدن سنگ می شود.

سنگ نما بدلیل اینکه در معرض ناملایمات جوی قرار دارد و سرما و گرما در فواصل شب و روز و یا زمستان و تابستان و در نتیجه انقباض و انبساط سنگ، چنانچه سنگ به روش تر یا همان دوغاب در نما نصب شده باشد، احتمال کنده شدن سنگ از روی نما وجود دارد. بنابراین ضروری است که سنگ های نما به روش اسکوپ به نما مهار گردد. در غیر اینصورت سنگ ها به مرور زمان از نما جدا شده و ضمن خطرات جانی و مالی فراوان نمای ساختمان را  نازیبا می نماید. ولیکن اگر نما به روش خشکه چینی نصب گردد که با استفاده از پروفیل و نبشی کشی فلزی پشت کار سنگ ها بصورت تایل بوسیله گیره های فلزی به شاسی محکم می گردد، سنگ ها به هیچ وجه بدلیل سرما و گرما از نما جدا نخواهند شد. در انتخاب سنگ نما با توجه به طرح و رنگ می توان از بین انواع سنگ تراورتن و گرانیت و سنداستون در کدام را انتخاب کرد.

مقالات مرتبط با انتخاب سنگ نمای داخلی و خارجی ساختمان

رزین سنگ ساختمانی

تاسیس انستیتوی مشترک انجمن سنگ ایران و ایتالیا

قیمت آپارتمان در منطقه دیباجی

معرفی بهترین سنگ سفید نما ساختمان

همه چیز در مورد خرید سنگ محوطه

تنوع سنگ های ساختمانی

دکور مناسب بر اساس فنگ شویی

دانستنیهای نمای رومی

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com