خرید سنگ گرانیت

36
خرید سنگ گرانیت

به احتمال زیاد تابحال این اصطلاح را شنیده اید که می گویند فلان چیز مثل سنگ است ؛ از این جمله پیداست که سنگ نماد استحکام و استقامت است ، حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که محکم ترین و با دوام ترین سنگ بین تمام دسته های سنگ کدام است !
به قطع و یقین می توان گفت که سنگ های گرانیت از محکم ترین و با دوام ترین سنگ ها بین تمامی سنگ ها هستند .

سنگ گرانیت از سنگ های آذرین می باشد و از سرد شدن مواد مذاب در سطح زمین بوجود می آیند . از نظر زمین شناسی نام دیگر سنگ گرانیت ، سنگ خارا است ؛ سنگ خارا یا همان گرانیت یکی از فراوان ترین سنگ ها در سطح زمین می باشد . رنگ انواع سنگ های گرانیت بستگی به کانی های تشکیل دهنده ی آن دارد ؛ هر چقدر کانی کوارتز در گرانیت بیشتر باشد ، سنگ روشن تر است و کانی فلدسپات در دیگر رنگ های گرانیت تاثیر گذاراست چرا که این کانی با رنگ های صورتی ، خاکستری و سفید دیده می شود .

کشور ایران دارای معادن زیاد و متنوعی از سنگ گرانیت است و گرانیت هایی با تنوع رنگی بالا دارد ؛ بعنوان مثال گرانیت مشکی تویسرکان ، گرانیت مشکی نطنز ، گرانیت مشکی سرکان ، گرانیت سفید نطنز ، گرانیت سفید نهبندان ، گرانیت دلفینی خرمدره ، گرانیت سبز کاهویی بیرجند ، گرانیت سبز جنگلی درباری ، گرانیت پرتقالی نهبندان ، گرانیت هلویی تایباد ، گرانیت قرمز یزد و شبه گرانیت های مختلف با رنگ بندی متفاوت جزو این دسته هستند .

گرانیت مشکی نطنزگرانیت قرمز یزدگرانیت زاهدانگرانیت شقایق نهبندانگرانیت زاهدانگرانیت خرمدرهگرانیت پرتقالیگرانیت پرتقالیگرانیت سفید نطنز

این استحکام و تنوع رنگی سنگ گرانیت باعث شده است که این سنگ از محبوبیت زیادی بین سازندگان و معماران برخوردار باشد و کاربرد بالایی در همه ی قسمت های ساختمان داشته باشد .

کاربرد های سنگ گرانیت در ساختمان

از آنجا که این سنگ تمام مشخصه و ملاک های مورد نظر را دارد ، کار کردن این سنگ در هر کجا از ساختمان بلامانع می باشد که در ادامه برخی از آنها را نام می بریم :
سنگ کف پله ، سنگ کف پارکینگ ، سنگ دیوار بیرونی و داخلی ساختمان ، سنگ محوطه ، سنگ حیاط و ... .

سنگ گرانیتسنگ کف گرانیتسنگ گرانیتسنگ پله گرانیت

فرآوری های مختلف بر روی سنگ گرانیت

همانطور که می دانید برای همه ی سنگ ها ، روش های فرآوری زیادی وجود دارد و سنگ گرانیت نیز از این قضیه مستثنی نیست ، بعنوان مثال فرآوری هایی مانند صیقل ، اسکراچ ، شیاری ، کات بروکن ، بوش همر و ... ؛ اما در این میان یک نوع فرآوری وجود دارد که فقط مختص سنگ های گرانیت می باشد و نام این فرآوری فِلِیم (flame)است .

گرانیت سفید نطنزگرانیت سفید نطنز

فلیم  کردن گرانیت چیست و چگونه انجام می شود

فلیم کردن سنگ گرانیت فرآوری است که غالبا مختص سنگ هایی است که در کف کار می شود و هدف از این نوع فرآوری این است که سُر بودن سنگ از بین برود و اصطکاک بیشتری ایجاد شود که این عمل برای سنگ هایی که در کف استفاده می شوند (مخصوصا در محیط های باز) ضروری است و در دیگر سنگ ها روش های متفاوتی دارد ، بعنوان مثال در سنگ های مرمریت به جای فلیم کردن ، سنگ را تیشه میکنند و یا در سنگ های تراورتن از فرآوری چرمی استفاده می شود . فرآوری فلیم بوسیله ی کپسول های هوا گاز انجام می گردد و به اینگونه است که روی سطح سنگ گرانیت با حرارت زیاد داغ می شود و پوسته ی رویی سنگ جدا می شود و سطح سنگ زبر می شود .

فلیم کردن سنگفلیم کردن سنگ

همانطور که بالاتر توضیح دادیم ، کشور ایران از تعداد معادن گرانیت زیادی با تنوع رنگی بالایی برخوردار است و این تعداد و تنوع باعث شده است که سالانه افراد زیادی از کشور های دیگر برای خرید سنگ گرانیت و کوپ خام گرانیت به کشور ما سفر داشته باشند .

سورتینگ سنگ گرانیت

یکی از ویژگی های منحصر به فرد سنگ های گرانیت یکدست بودن آنها است ؛ شما هنگامی که به سنگ های مرمریت و یا تراورتن نگاه می کنید حتی اگر از یک سورت و درجه باشند قطعا تفاوت طرح و نقش و رنگ سنگ را متوجه می شوید اما مثلا اگر شما دسته سنگ گرانیت سفید نهبندان را ورق بزنید بدلیل شباهت بسیار بالای نقش سنگ ، تفاوت زیادی حس نمی کنید و همه ی پلاک های سنگ شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند . تنها تفاوتی که بین سورت ممتاز و سورت ضعیف تر سنگ گرانیت است بودن و یا نبودن غده (لکه های بزرگ) در سنگ است . البته لازم به ذکر است که همه ی گرانیت ها از این قاعده پیروی نمی کنند وهر پلاک از سنگی مانند گرانیت سبز جنگلی با پلاک دیگری متفاوت است و طرح و نقش متفاوتی دارند .

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ گرانیت

ممکن است شما قصد خرید سنگ گرانیت را داشته باشید و با قیمت های مختلفی روبرو شوید و برایتان این سوال پیش بیاید که چه عواملی بر این اختلاف قیمت تاثیر گذارند ! یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سنگ ، سورت یا درجه ای از سنگ است که شما قصد خرید آن را دارید ؛ همانطور که بالاتر اشاره کردیم ، سورت بندی اکثر گرانیت ها با توجه به کم غده بودن و پر غده بودن و یا بدون غده بودن سنگ است که هر چه سنگ از غده و لکه های کمتری برخوردار باشد سورت بهتری از سنگ محسوب می شود و قیمت بالاتری دارد .

گرانیت خرمدره

یکی دیگر از این عوامل ضخامت سنگ است ؛ معمولا سنگ های گرانیت با ضخامت 15 میلی متر الی 20 میلی متر فرآوری میشوند که بین ضخامت و قیمت رابطه ی مستقیم وجود دارد و هرچه ضخامت بالاتر باشد قیمت نیز بالاتر است . کیفیت ساب و براقیت و کیفیت برش سنگ نیز بر قیمت سنگ بی تاثیر نیست .

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت می توان به معدن سنگ اشاره نمود ؛ به عنوان مثال ممکن است شما قصد خرید یکی از سنگ های  گرانیت  را داشته باشید و به این مورد بر بخورید که دو سنگ با سورت و ضخامت و کیفیت یکسان از قیمت های متفاوتی برخوردار باشند ، در این هنگام سوالی که شما باید از تولیدکننده و یا فروشنده بپرسید ، نام معدن سنگ است زیرا این مورد نیز بر قیمت سنگ ها تاثیر گذار است و دلیلش ممکن است تفاوت کمی در طرح و رنگ سنگ باشد و یا فقط بدلیل برند بودن نام یک معدن باشد ؛ بعنوان مثال اگر سنگ گرانیت مشکی نطنز بخواهید با نام هایی مانند معدن مولایی ، معدن دکتر حسینی ، معدن علیزاده ، معدن احرار و ... روبرو می شوید .

مقالات مرتبط با خرید سنگ گرانیت

خرید سنگ گرانیت

سنگ گرانیت چیست ؟

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com