همه چیز در مورد تراورتن عباس آباد در نما ساختمان

93
همه چیز در مورد تراورتن عباس آباد در نما ساختمان

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از محبوب ترین سنگ های سفید ایران می باشد که اغلب به صورت تایل تولید می شود و در نمای بیرونی ساختمان کار می شود. سنگ عباس آباد دارای تخلخل پایین ، جذب آب پایین ، تراکم بالا و سلامت بالا می باشد که تمام این ویژگی ها سبب شده است سنگی بی نقص و عالی برای نمای ساختمان باشد و پس از گذر سال های طولانی ، ثبات رنگ و کیفیت خود را حفظ کند ؛ این ثبات کیفیت و رنگ پس از گذر طولانی مدت باعث شد سنگ شناسان از خواص این سنگ مطلع گردند و سنگ عباس آباد تبدیل به سنگی برند شود. سنگ عباس آباد به دلیل جذب آب و تخلخل پایینی که دارد و همچنین مقاومت فرسایشی بالای آن در تمامی شرایط آب و هوایی مقاوم و ماندگار است و در تمامی مناطق سردسیر ، گرمسیر ، معتدل و مرطوب قابل استفاده است و در نمای خارجی ساختمان کاربرد دارد.
 

از آنجایی که سنگ تراورتن عباس آباد یک سنگ پر طرفدار در بین سنگ های ساختمانی می باشد ، این سنگ هم بصورت اسلب و هم بصورت تایل فرآوری میگردد و از سنگ پلاک طولی و تایل این سنگ بیشتر در نمای بیرونی ساختمان و همچنین نمای داخلی ساختمان استفاده میشود و از سنگ اسلب تراورتن عباس آباد در نما های کم ارتفاع ، لابی ساختمان ، دیواره دستگاه پله و سنگ کف استفاده میگردد ؛ البته از آنجا که این سنگ در بازار های جهانی نیز پر طرفدار و شناخته شده میباشد درصدی از سنگ های اسلب تراورتن عباس آباد به کشور های دیگر صادر میگردد و همچنین کوپ سنگ عباس آباد به کشور های پیشرو در تولید سنگ های ساختمانی همچون چین و ایتالیا صادرات زیادی دارد .
 abasabad travertine

کاربرد های سنگ عباس آباد

سنگ عباس آباد در نما بیرونی ساختمان ، دیواره های داخلی ، سنگ فرش ، اسلب ، سنگ پله و نرده سنگی (صراحی) و... در ساختمان کاربرد دارد ؛ همچنین از این سنگ در صنایع تزئینی همچون مجسمه سازی ، ساخت آبنما ها و فواره ها ، گلدان سنگی و...استفاده می شود . تراورتن عباس آباد طرح و رنگ بسیار متنوعی دارد که از طرح های آن میتوان به طرح ابروبادی ، دنده گاوی ، موج کبریتی ، بی موج و ... اشاره کرد که همین طرح و نقش متنوع باعث شده است این سنگ قابل استفاده در انواع نمای مدرن ، رومی  و نمای کلاسیک باشد.
 
abasabad travertine

قیمت سنگ عباس آباد

لازم به ذکر است سنگ عباس آباد دارای بازه قیمتی نسبتا بالایی می باشد که البته با توجه به مزیت های این سنگ و عمر و ماندگاری بسیار بالای آن ، قیمتی منطقی دارد ؛ البته شما می توانید جهت استعلام دقیق قیمت سنگ عباس آباد با مشاورین ما تماس حاصل نمایید و از قیمت سورت های مختلف آن مطلع شوید و از پیشنهادات دیگر مشاوران ما بهره مند شوید.

abasabad travertine

اشتغال زایی

به دلیل وسعت معادن این سنگ و همچنین وجود سینه کار های متعدد ، معادن تراورتن عباس آباد همچنین نقش پر رنگی در اشتغال زایی دارند بصورتی که چند هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم توسط معادن این سنگ ، مشغول به کار هستند ؛ به عنوان مثال ، کارگرانی که داخل این معادن مشغول به کار هستند ، رانندگان لودر و بیل مکانیکی و کمپرسور و ماشین آلات سنگین ، رانندگان حمل کننده ی سنگ کوپ از معادن به کارخانجات ، دلال ها و فروشنده های این سنگ ، انبار های کوپ و ... .
 abasabad travertine

تاریخچه تراورتن عباس آباد

حدود نیم قرن از استخراج اولیه و تولید این تراورتن سفید رنگ میگذرد ؛ البته از گذشته تا به امروز استخراج این سنگ تغییرات بسیاری داشته است ؛ در ابتدا استخراج سنگ از معادن بصورت انفجاری بود به این گونه که در قسمت های مشخص شده ای مواد منفجره کارگذاری میکردند و با انفجار آنها ، قطعه های سنگ را از دل کوه ها و معادن به بیرون میکشاندند که در حال حاضر این روش به دلیل پرت بالا و اتلاف فراوان سنگ کاملا منسوخ شده است و در حال حاضر با روش های نوین و پیشرفته تر ، سنگ از معادن استخراج میگردد ؛ روش جدید به این صورت است که از بالا و کف سینه کار معادن سوراخ هایی با مته های سنداژ در دل کوه ایجاد میکنند و از داخل این سوراخ ها ، سیم هایی که به آنها الماس چسبیده شده است که به آن سیم برش گفته میشود رد میکنند و با دستگاه های سیم بر کوه را برش میزنند و با لودر ، سنگ را از دل کوه بیرون میکشانند که با این روش اتلاف سنگ بصورت چشمگیری کاهش یافت و میزان بهره وری معادن را افزایش داد .
 abasabad travertine

نکات مهم برای خرید تراورتن عباس آباد

از آنجا که تراورتن عباس آباد یک سنگ شناخته شده و برند میباشد و همچنین با توجه به همین برند بودن و جنسیت عالی ، این سنگ یکی از سنگ های گران قیمت بازار محسوب میشود ، بعضی از افراد سودجو ، سنگ های مشابه به این سنگ را به اسم عباس آباد به فروش میرسانند که اگر شخص خریدار ، تخصص کافی در زمینه سنگ نداشته باشد و از شخص متخصص این حوزه مشاوره نگیرد ، تفاوت آن را متوجه نمیشود و یک سنگ دیگر را با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی اش خرید میکند ؛ لذا به خریداران توصیه میگردد که قبل از انجام خرید خود اطلاعات کافی را از محصول مورد نظرشان کسب کنند و یا از کارخانجات و افراد مورد اطمینان خرید خود را انجام دهند.

abasabad travertine

مقالات مرتبط با همه چیز در مورد تراورتن عباس آباد در نما ساختمان

همه چیز در مورد تراورتن عباس آباد در نما ساختمان

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com