معایب و مزایای مصرف گرانیت در ساختمان

286
معایب و مزایای مصرف گرانیت در ساختمان

گرانیت ها از جمله سنگ های آذرین هستند که از انجماد مواد مذاب در داخل پوسته زمین تشکیل می شوند. به همین دلیل بیشتر به صورت بافت دانه ای درشت دیده می شوند. گرانیت؛ سنگی با رنگ های مختلف این سنگ تنوع زیادی در رنگ دارد که می توان با توجه به فرم و موقعیت نمای ساختمانی، رنگ آن را انتخاب کرد. رنگ گرانيت معمولا توسط نوع و مقدار فلدسپات آن كنترل مي شود وممكن است به رنگ خاكستري- صورتي كم رنگ تا صورتي و يا قرمز ديده شود. درصورت عدم حضور رنگ صورتي، دامنه رنگها از خاكستري روشن تا تيره و به طور عمده توسط نسبت فلدسپات و كوارتز به بيوتيت وهورنبلند تعيين مي گردد. گرانيت هاي روشن و قرمز و صورتي  به دليل رنگ خود بسيار ارزنده هستند و در بازار جهاني و ایران جايگاه ويژه اي دارند.
 

گرانیت های ایرانی

گرانيت هاي قرمز رنگ ناحيه خوي درآذربايجان غربي از اين نظر منحصر به فرد می باشند. گرانيت هاي خاكستري برحسب درجه تيرگي و روشني و اندازه كانيها، داراي مرغوبيت متغيیري هستند. گرانيت هاي شيركوه در يزد و الوند در همدان طيف وسيعي از انواع گرانيت ها را تشيكل مي دهند كه فاقد آثار آلتراسيون بوده و پديدههاي تكتونيك و به ويژه میكروتكتونيك را تحمل نموده اند و به علاوه از نظر رنگ باب بازار نيز مي باشند.
 

گرانیت؛ سنگی سرسخت

برش و صيقل دادن گرانيت ها بسيار مشكل تر و پرهزينه تر از سنگهاي آهكي است وفقط ديسكها و سنگ ساب هاي ويژه قادر به برش و صيقل اين گونه سنگ ها مي باشند. بايد توجه داشت كه انواع گرانیت ها به خاطر وجود كوراتز باسختي 7 هورنبلند با سختي 5 تا 5/ 6 ازسنگ هاي سخت محسوب مي شوند واين عامل سبب بالا رفتن هزينه استخراج، برش و پرداخت مي گردد و نسبت به ساير سنگ هاي ساختماني گران تمام مي شوند. این سنگها دارای خواص مفید و منحصر به فرد هستند. این خصائص به دلیل طی کردن پروسه خاص و پیچیده در زمان تشکیل این سنگ ایجاد شده و به همین دلیل گرانیت در مصالح سنگی امروزی مورد توجه بسیار قرار گرفته است. سنگ گرانیت دارای مقاومت و سختی زیادی است و در رویاروئی با عوامل طبیعی (زلزله، آتش سوزی و ...) مقاومت بسیاری دارد. 

گرانیت؛ سنگی با خاصیت رادیو اکتیو

اما نکته مهم و قابل توجه درباره گرانیت، این است که این سنگ ها دارای خاصیت رادیو اکتیو هستند. طبق تحقیقات اخیر، این سنگ در محیط های دارای تشعشع های ایکس، گاما، میدانهای مغناطیسی قوی و مواد شیمیائی قوی به صورت پریودیک (دوره ای) از خود امواج رادیو اکتیو ساتع می کند که باعث آلودگی های خاص و بیماری های سرطانی می شود، به همین علت، اصولا  بهتر است از سنگ های گرانیت در نمای داخلی ساختمان و محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی و کلاً محیط های بسته استفاده نشود؛ بلکه این سنگ، در نمای بیرونی و برای فرش کردن سطوحی که رفت و آمد در آن زیاد است مناسب است. 

سایر محدودیت های استفاده از گرانیت

دیگر محدودیت استفاده از سنگ های گرانیت در نمای ساختمان روش  تر می باشد، زیرا این سنگ ها به دلیل جذب پایین آب و عدم چسبندگی با بدنه ساختمان پس از نصب احتمال جدا شدن را دارد بنابراین توصیه می گردد از روش خشک برای نصب بهره برده شود که به جای ملات از تجهیزات فلزی استفاده شود. همچنین دارای زیبائی چشم نوازی هستند و به کاربردن آنها در نمای ساختمان، باعث ایجاد زیبایی بصری در نما می شود.
 

جایگاه گرانیت در بازار جهانی

این نوع سنگ ها به دليل سختي زياد، شفافيت، زيبايي خيره کننده، تنوع طرح و رنگ و كنتراست زيبا،که به عنوان يك سنگ تزئيني لوكس وگران قيمت در بازار جهاني مطرح گرديد و بسیار حائز اهمیت می باشد.

مقالات مرتبط با معایب و مزایای مصرف گرانیت در ساختمان

فروش اقساطی سنگ کارینو

صادرات سنگ و فراز و نشیب ها

گرانیت سنگ رایج بازار

محوطه سازی حیاط

جنب و جوش بازار مسکن

سنگ مناسب برای کف حیاط کدام است؟

نقش معماران در برندینگ سنگ ساختمانی

رزین سنگ ساختمانی

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com