بررسی بهترین سنگ نما ساختمان

146
بررسی بهترین سنگ نما ساختمان

سنگ نما ساختمان از لحاظ جنسیت باید مقاوم و سازگار با تمامی شرایط آب و هوایی باشد . مناسب ترین سنگ برای نما بیرونی ساختمان ، سنگ های تراورتن می باشند که به دلیل جنسیت مقاومی که دارند با همه ی شرایط آب و هوایی سازگار می باشند . یکی دیگر از خصوصیات مثبت سنگ تراورتن نسبت به سنگ های دیگر وجود تخلخل در این سنگ می باشد که همین امر باعث جذب ملات و سیمان می گردد و مانع از جدا شدن سنگ از بدنه ی ساختمان می شود .

سنگ های تراورتن تنوع رنگی ، جنسیت و قیمت بسیار متنوعی دارند ؛ برای مثال در زمینه رنگی این سنگ می توان به سنگ های تراورتن با زمینه رنگی سفید ، کرم ، عسلی ، شکلاتی ، زرد ، قرمز ، سیلور و تم های رنگی دیگر اشاره نمود ؛ به همین دلیل خریدار گزینه های متنوعی برای انتخاب سنگ ساختمان خود دارد . یکی دیگر از خصوصیات سنگ های تراورتن ، تنوع طرح و نقش و امواج سنگ می باشد که برای مثال می توان به طرح های بی موج ، ابر و بادی ، دنده گاوی ، موج کبریتی ، موجدار و ... اشاره نمود که این طرح ها برای همه ی مدل های نما مانند نما کلاسیک ، نما مدرن و نما رومی مناسب می باشند .

از دیگر خصوصیات سنگ های تراورتن نسبت به دیگر سنگ ها وزن کمتر ، استحکام بالا و ماندگاری بیشتر در نما ساختمان می باشد . سنگ های تراورتن به خاطر تنوع رنگی بالا کاربرد زیادی در دیزاین و دکوراسیون داخلی نیز دارند .
 
نکات قابل توجه در خرید سنگ نما تراورتن :
کیفیت فرآوری مناسب (ساب و برش سنگ)
ضخامت استاندارد
تخلخل معقول
سورتینگ دقیق
قد و پا و سلامت مناسب

معرفی انواع سنگ نما ساختمان

سنگ نما تراورتن عباس آباد

سنگ نما عباس آباد ، شاید برای شما نیز سوال شده است که بهترین سنگ نما ساختمان چه سنگ هایی هستند . تراورتن عباس آباد یکی از بهترین و سفید ترین سنگ ها جهت نما در ساختمان می باشد که تقریبا تمامی ساختمان سازان شناخت کافی نسبت به این سنگ دارند . اگر تصمیم به خرید سنگ برای بدنه خارجی ساختمان و یا پروژه ی خود دارید ، یکی از بهترین انتخاب های شما سنگ تراورتن عباس آباد است .

سنگ عباس آباد دارای زمینه رنگی سفید می باشد که موج های بسیار زیبا در این سنگ به چشم می خورند و نمایی بسیار زیبا به ساختمان شما می دهد . این سنگ در نما کلاسیک و نما مدرن کاربرد و استفاده بسیار زیادی دارد .سنگ تراورتن عباس آباد دارای جنسیتی فوق العاده عالی و مقاوم می باشد و خالق نمایی ماندگار و زیباست ؛ این سنگ همچنین تخلخل نسبتا پایینی دارد و جذب آب آن نیز بسیار پایین است و در تمامی شرایط آب و هوایی ، سنگی مقاوم و با دوام است . سنگ عباس آباد از معادن سنگ شهرستان محلات واقع در استان مرکزی استخراج می گردد و پس از استخراج به کارخانجات تولید سنگ حمل می شود و فرآوری می گردد .

سنگ عباس آباد بازه قیمتی بسیار متنوعی دارد و همچنین لازم به ذکر است که این سنگ جزو سنگ های گران قیمت ساختمانی می باشد . سنگ عباس آباد یکی از بهترین تراورتن های سفید ایران می باشد و همچنین از بهترین سنگ های بدنه خارجی ساختمان است که بخشی از آن بصورت خام به کشور های دیگر صادر می شود و بخش دیگر آن در کارخانجات سنگ ایران فرآوری می گردد .

سورت های مختلف سنگ تراورتن عباس آباد

abasabad travertine aabasabad travertine a

نمونه ی اجرا شده ی سنگ تراورتن عباس آباد در نمای ساختمان

abasabad travertineabasabad travertineabasabad travertine

سنگ تراورتن آتشکوه در نما ساختمان

سنگ تراورتن آتشکوه یکی از اولین سنگ های تراورتن اکتشاف و فرآوری شده می باشد که در بین سازندگان و معماران از محبوبیت بالایی برخوردار است ؛ دلیل پر طرفدار بودن این سنگ پس زمینه سفید رنگ و جنسیت بسیار عالی این سنگ است . تراورتن آتشکوه از جنسیت استخوانی و مستحکمی برخوردار است که همین امر موجب ساب پذیری بسیار بالای این سنگ می شود . از دیگر محاسن این سنگ ، تخلخل بسیار پایین آن است که این امر باعث می شود سنگ در مرحله فرآوری دچار شکستگی کمتری شود و سنگ از قد و پا نسبتا بلندی برخوردار باشد .

در بین سنگ های نما تراورتن با زمینه رنگ روشن می توان از سنگ آتشکوه به عنوان یکی از سفید ترین سنگ های تراورتن ساختمان نام برد . ویژگی های خاص سنگ آتشکوه موجب شده است که این سنگ یکی از بهترین سنگ های بدنه بیرونی ساختمان باشد و در بازار های جهانی و بازار های داخلی از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و بصورت خام و فرآوری شده به بسیاری از کشور ها صادر شود .

معدن سنگ تراورتن آتشکوه در شهرستان محلات واقع در استان مرکزی می باشد . اغلب سنگ های تراورتن سفید که دارای جنسیت استخوانی و مقاومی هستند دارای بازه قیمتی بالایی می باشند که سنگ آتشکوه نیز از این قضیه مستثنی نیست .

عکس سنگ نما تراورتن آتشکوه

atashkooh travertine aatashkooh travertine a

نمونه ی اجرا شده ی سنگ تراورتن آتشکوه در نمای ساختمان

atashkooh travertineatashkooh travertineatashkooh travertine

 
سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ تراورتن دره بخاری یکی از بهترین سنگ های بدنه بیرونی ساختمان است که بخاطر رنگ روشن و جنسیت استخوانی به یک سنگ برند و شناخته شده تبدیل شده است . تراورتن دره بخاری شامل رنگ های سفید ، کرم ، عسلی و شکلاتی می باشد که هر چه پس زمینه ی سنگ سفید تر و روشن تر باشد ، سنگ از قیمت بالاتری برخوردار می باشد . از دیگر مواردی که در تعیین قیمت سنگ دره بخاری دخیل است می توان به مقدار تخلخل سنگ ، کیفیت فرآوری ، طرح و نقش سنگ و میزان دقت سورتینگ سنگ اشاره نمود .

معدن تراورتن دره بخاری در نزدیکی شهر نیم ور از توابع شهرستان محلات که در استان مرکزی می باشد ، واقع شده است ؛ همچنین در نزدیکی معدن تراورتن دره بخاری چندین معدن سرشناس دیگر از جمله معدن تراورتن عباس آباد و معدن تراورتن حاجی آباد وجود دارند که آنها نیز از بهترین سنگ های نما می باشند . معدن تراورتن دره بخاری دارای چندین قسمت و سینه کار می باشد که هر کدام از آنها زیر نظر یک پیمانکار می باشند ؛ از سینه کار های این معدن می توان به سینه کار های نیکفر منصوری ، کربلایی ، خاتم و آذرنوش اشاره نمود .

سورت های سنگ نما تراورتن دره بخاری

dare bokhari travertine aتراورتن دره بخاری

نمونه ی اجرا شده ی سنگ تراورتن دره بخاری در نمای ساختمان

dare bokhari travertineتراورتن دره بخاریتراورتن دره بخاری
 

تراورتن تکاب در نما ساختمان

تراورتن تکاب یکی از سنگ های پرطرفداری است که اغلب در نما ساختمان علی الخصوص در بدنه بیرونی ساختمان به کار می رود و این سنگ یکی از بهترین سنگ های نما رومی ساختمان می باشد . پس زمینه و تم رنگی این سنگ شامل رنگ های کرم روشن ، کرم ، عسلی و شکلاتی می باشد که در اغلب نماهای رومی نیز از همین تم رنگی استفاده می شود و همین امر باعث شده است که این سنگ جزو پر کاربردترین و بهترین سنگ های ساختمانی باشد .

یکی دیگر از ویژگی های این سنگ که باعث شده است این تراورتن جزو سنگ های شناخته شده و یکی از معروف ترین سنگ های ساختمانی باشد ، تخلخل مناسب این تراورتن است که باعث می شود سنگ از وزن مناسبی برخوردار باشد و همچنین ملات پذیری خوبی داشته باشد و نمایی ماندگار از خود به جای بگذارد . از آنجا که تمامی تراورتن ها دارای تخلخل و سوراخ می باشند و این سنگ نیز از این قضیه مستثنی نیست ، یکی از عوامل تاثیر گذار روی قیمت سنگ تکاب ، رزین و ماستیک سنگ است که هرچه از کیفیت بهتری برخوردار باشد و رنگ ماستیک همرنگ سنگ باشد بر قیمت آن افزوده می شود ؛ ماستیک سنگ ، موادی است که حاصل مخلوط شدن رزین و چندین پودر مختلف است که از آن جهت پر کردن خلل و فرج و سوراخ های روی سنگ استفاده می شود .

معدن تراورتن تکاب در استان آذربایجان غربی واقع شده است . شایان به ذکر است که یکی دیگر از معروف ترین سنگ های منطقه ی تکاب ، سنگ تراورتن سیلور تکاب است که دارای تم رنگی سیلور و خرمایی می باشد که اغلب بصورت موجدار فرآوری می گردد .

درجات مختلف سنگ نما تراورتن تکاب

تراورتن تکابتراورتن تکاب

 نمونه ی اجرا شده ی سنگ تراورتن تکاب در نما ساختمان

تراورتن تکابتراورتن تکابتراورتن تکاب

سنگ نما تراورتن ابیانه

سنگ تراورتن ابیانه یکی از سنگ های پر مصرف و پر طرفدار در میان معماران و سازندگان می باشد . از دلایل محبوبیت این سنگ می توان به تم رنگی روشن که از کرم تا سفید می باشد و قیمت مناسب تر آن نسبت به تراورتن های هم رنگ خود مانند تراورتن عباس آباد و تراورتن دره بخاری اشاره نمود . این سنگ از تخلخل نسبتا پایینی برخوردار است و به همین دلیل قد و پای سنگ تراورتن ابیانه اکثرا بلند و شمش می باشد .

سنگ تراورتن ابیانه در سال های اخیر به واسطه ی کیفیت و رنگ روشنی که دارد به یک رقیب سرسخت برای سنگ های برند بازار مانند تراورتن عباس آباد و تراورتن دره بخاری تبدیل شده است . معادن تراورتن ابیانه در حوالی شهرستان نطنز و در مسیر روستای تاریخی ابیانه در استان اصفهان واقع شده است . سنگ تراورتن ابیانه دارای معادن و سینه کار های فعال مختلفی می باشد که از شناخته شده ترین آنها می توان به معادن ابیانه اسماعیلی و تراورتن ابیانه صلصالی اشاره نمود .

لازم به ذکر است که فاصله ی کوتاه معادن این سنگ با کارخانجات تولید سنگ استان اصفهان باعث می شود که هزینه های حمل و نقل سنگ خام از معدن تا کارخانه به مقدار چشمگیری کاهش پیدا کند که این امر موجب کاهش قیمت تمام شده ی سنگ تراورتن ابیانه می شود .

سورت های سنگ تراورتن ابیانه

تراورتن ابیانهتراورتن ابیانه

نمونه ی اجرا شده ی تراورتن ابیانه در نما ساختمان

تراورتن ابیانهتراورتن ابیانهتراورتن ابیانه

سنگ تراورتن حاجی آباد در نما ساختمان

سنگ تراورتن حاجی آباد سنگی مناسب جهت نما ساختمان می باشد که در تمامی شرایط آب و هوایی ثبات کیفیت دارد و رنگ خود را حفظ میکند و سنگی ماندگار در نمای ساختمان است . سنگ تراورتن حاجی آباد دارای جنسیتی بسیار استخوانی میباشد که همین امر سبب میشود ساب پذیری فوق العاده بالایی داشته باشد و همچنین در مرحله فرآوری سلامت خود را حفظ کند و سنگ از لحاظ قد و پا ، سنگی بلند باشد که همین بلند بودن طول سنگ سبب میشود نمای شما شکیل تر شود و بندکشی نمای شما کاهش یابد ؛ همچنین طول بلند سنگ ، باعث سهولت سنگ کار میشود و سنگ کاری نمای ساختمان شما در زمان کمتری انجام میشود .

سنگ حاجی آباد تخلخل پایین تری نسبت به تراورتن های دیگر دارد و دارای رزین خور کمتری نسبت به تراورتن های دیگر است که این امتیازی ویژه برای این سنگ میباشد . این تراورتن دارای جذب آب بسیار پایینی میباشد و به همین جهت قابل استفاده در آب و هوای مناطق مختلف کشور میباشد و همچنین عایقی بسیار عالی برای ساختمان شما است که از عبور گرما ، سرما و صدا جلوگیری میکند . تراورتن حاجی آباد دارای طیف رنگی کرم روشن تا شکلاتی می باشد و این طیف نسبتا گسترده باعث شده است در هر سه نوع نمای رومی ، مدرن و کلاسیک کاربرد داشته باشد و استفاده شود .

سنگ تراورتن حاجی آباد نسبت به سنگ های دره بخاری و عباس آباد زمینه رنگ تیره تری دارد و به همین دلیل از قیمت مناسب تری نسبت به آنها برخوردار میباشد . معدن این سنگ در شهرستان محلات واقع در استان مرکزی میباشد و فاصله ی کمی تا معادن سنگ عباس آباد و دره بخاری دارد . معدن این سنگ دارای سینه کار های مختلفی میباشد که رنگ سنگ این سینه کار ها نسبت به هم تفاوت دارد و از کرم روشن تا شکلاتی و بژ گسترده است .

سورت های سنگ نما تراورتن حاجی آباد

تراورتن حاجی آبادتراورتن حاجی آباد

نمونه ی اجرا شده ی تراورتن حاجی آباد در نما ساختمان

تراورتن حاجی آبادتراورتن حاجی آبادتراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن طبس

یکی از سنگ های سفید نما که محبوبیت بالایی بین سازندگان ساختمان دارد ، سنگ تراورتن طبس می باشد . سنگ نما باید دارای ویژگی هایی از جمله جنسیت استخوانی و مقاوم ، تخلخل مناسب جهت جذب ملات ، جذب آب پایین و ... باشد که سنگ سفید طبس با توجه به این معیار ها یکی از سنگ های مناسب نما می باشد . سنگ طبس در نما مدرن ، کلاسیک و نمای رومی استفاده بسیاری دارد و گزینه ای مناسب برای آنها می باشد ؛ تراورتن طبس دارای زمینه رنگی سفید و روشن است و به دلیل سفیدی یکدستی که دارد از سنگ های پر فروش بازار است .

یکی از ضعف های عمده تراورتن طبس نداشتن سلامت کافی است که باعث می شود در مرحله فرآوری ، شکست و بست زیادی داشته باشد و در نتیجه سنگ فرآوری شده ی آن از قدوپای نسبتا کوتاهی برخوردار است . سنگ نمای طبس از معادن شهرستان طبس واقع در استان خراسان جنوبی استخراج می گردد .یکی از محاسن سنگ تراورتن طبس شباهت بسیار زیاد آن به تراورتن عباس آباد می باشد به گونه ای که زمانی که این سنگ در نما ساختمان کار می شود تشخیص آن با تراورتن عباس آباد سخت می باشد و البته شایان ذکر است که سنگ طبس قیمت پایین تری نسبت به سنگ عباس آباد دارد و همین امر موجب جلب نظر خریداران سنگ شده است .

اگر قد و پای سنگ برای شما اهمیت چندانی ندارد و به دنبال سنگی با جنسیت عالی و سفید رنگ میگردید ، یکی از گزینه های مناسب شما این سنگ است .

عکس سنگ نما تراورتن طبس

تراورتن طبس

نمونه ی اجرا شده ی تراورتن طبس در نما ساختمان

تراورتن طبستراورتن طبستراورتن طبس

تراورتن یزد در نما ساختمان

سنگ نما تراورتن یزد یکی از سنگ های پرکاربرد و پر استفاده در نماهای کلاسیک و رومی می باشد که معادن بسیار زیادی دارد و همانگونه که از اسمش پیداست ، معادن این سنگ در استان یزد واقع می باشند . سنگ تراورتن یزد دارای معادن متعددی در مناطق مختلف استان یزد می باشد و باعث شده است این سنگ با نام های تراورتن دهشیر ، تراورتن ابرکوه ، سنگ تراورتن مریم آباد و ... شناخته شود .

این سنگ اغلب دارای زمینه رنگی کرم ، عسلی ، شکلاتی و بژ می باشد و سنگ شکلاتی و کرم یزد از معروف ترین آنها هستند . سنگ تراورتن یزد به دلیل تخلخل نسبتا بالایی که دارد ، ملات را به خوبی جذب می کند و این امر موجب شده است جزو سنگ های نما پر طرفدار ساختمان باشد .

یکی از نکات مهم در خرید سنگ نما ، دقت به جنسیت سنگ می باشد که یکی از آنها شوره نزدن سنگ می باشد . تعدادی از معادن منطقه یزد در کوه های نمکی واقع شده اند و سنگ های آنها شوره می زند که البته با شناخت کامل از معادن سنگ آن منطقه می توان از این مشکل جلوگیری کرد . برخی از ساختمان سازان بر این باورند که تمامی سنگ های یزد شوره می زنند  که این باوری غلط می باشد و فقط کافیست با متخصصان سنگ ساختمان مشورت کنند و از این مشکل در نمای ساختمان جلوگیری کنند . یکی از سنگ های شناخته شده ی معادن یزد که شما میتوانید با خیال راحت آن را برای نمای ساختمان خود استفاده کنید ، سنگ تراورتن دلاوری میباشد .

سورتینگ مختلف سنگ نما تراورتن یزد

تراورتن یزدتراورتن یزد

نمونه ی اجرا شده ی تراورتن یزد در نما ساختمان

تراورتن یزد کارشدهتراورتن یزد کارشدهتراورتن یزد کارشده

سنگ نما تراورتن کاشان

سنگ نما تراورتن کاشان یکی از سنگ های بسیار محبوب در بازار سنگ ایران است که دلیل اصلی آن ، جنسیت استخوانی و عالی این سنگ می باشد . سنگ تراورتن کاشان همچنین دارای ساب پذیری بسیار عالی می باشد و جذب آب نسبتا پایینی دارد . این سنگ در عین حال که تخلخل پایینی دارد ولی جذب ملات آن عالی میباشد و سنگی بسیار با دوام و ماندگار برای نما ساختمان شماست .

از دیگر دلایل پر فروش بودن این سنگ میتوان به مقاومت بسیار بالا در شرایط مختلف آب و هوایی اشاره نمود. سنگ تراورتن کاشان دارای معادن متعددی می باشد که زمینه رنگی آنها  کرم ، عسلی و شکلاتی میباشد . سنگ شکلاتی و عسلی کاشان کاربرد بسیار زیادی در نمای رومی ساختمان ها دارد و در اغلب نماهای رومی ، از این سنگ استفاده میگردد ؛ البته شایان ذکر است که بگوییم سنگ تراورتن کاشان در نما های کلاسیک و مدرن نیز کاربرد بسیار زیادی دارد و ترکیب تراورتن شکلاتی کاشان با سنگ های سفید ، نمایی مدرن و شیک به ساختمان شما میدهد .

سنگ تراورتن کاشان از سنگ هایی است که مقاومت و استحکام خود را در شرایط مختلف و بازه زمانی طولانی نشان داده است و کارنامه ای بسیار عالی در مبحث سنگ نما از خود بجا گذاشته است .

دپو سنگ تراورتن کاشان

تراورتن کاشانتراورتن کاشان

نمونه ی اجرا شده ی تراورتن کاشان در نما ساختمان

تراورتن کاشان در نما ساختمانتراورتن کاشان در نما ساختمانتراورتن کاشان در نما ساختمان

سنگ تراورتن رامشه در نما ساختمان

سنگ تراورتن رامشه با زمینه رنگی کرم روشن ، جنسیت استخوانی ، جذب آب نسبتا پایین و تخلخل کم ، سنگی بسیار مناسب برای نما ساختمان می باشد . این سنگ از معادن سنگ اصفهان می باشد وعمدتا به صورت بی موج و درعرض 40 جهت استفاده در نماهای کلاسیک ، رومی و مدرن تولید می گردد .

تراورتن رامشه به دلیل تخلخلی که دارد ، دارای وزن سبکی میباشد و نما ساختمان شما را سبک تر می کند و در نماهای بیرونی و داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد . این سنگ نسبت به سنگ های مشابه و رغبای خود قیمت مقرون به صرفه ترو مناسب تری  دارد  که همین امر باعث شده ساختمان سازان زیادی از این سنگ در نمای ساختمان خود استفاده کنند و نمایی زیبا و در عین حال ارزان برای ساختمان خود به ارمغان بیاورند .

یکی دیگر از دلایل پر فروش و پر طرفدار بودن این سنگ تعدد معادن و سینه کار های فعال این سنگ میباشد که به سبب همین امر تهیه این سنگ در متراژ های بالا در یک سورت ممکن می باشد و پروژه های بزرگ میتوانند با خیال راحت این سنگ را انتخاب کرده و سنگی یکدست با سورت عالی داشته باشند . تعدادی از معیار های تاثیر گذار در قیمت سنگ رامشه عبارتند از : ضخامت سنگ ، سورتینگ دقیق سنگ ، طرح و رنگ سنگ ، کیفیت ساب و فراوری و میزان تخلخل سنگ .

در برخی از معادن سنگ رامشه که تعداد آنها بسیار محدود است ، مواردی حاکی از شوره زدن آنها پیدا شده است که البته اغلب معادنی که سنگ فرآوری شده ی آن شوره میزد تعطیل شد و تعداد آنها بسیار محدودتر شد ؛ البته شما میتوانید با تماس با مشاورین ما انتخابی عالی داشته باشید و از انتخاب خود اطمینان حاصل کنید .

عکس سنگ نما تراورتن رامشه

تراورتن رامشهتراورتن رامشه

نمونه ی اجرا شده ی تراورتن رامشه در نما ساختمان

تراورتن رامشه در نما ساختمانتراورتن رامشه در نما ساختمانتراورتن رامشه در نما ساختمان

مقالات مرتبط با بررسی بهترین سنگ نما ساختمان

راهنمای خرید سنگ نمای ساختمان

معرفی بهترین سنگ سفید نما ساختمان

سنگ نمای ساختمان

سنگ ارزان لزومأ بی کیفیت نیست

بررسی بهترین سنگ نما ساختمان

همه چیز در مورد تراورتن عباس آباد در نما ساختمان

انتخاب سنگ نمای داخلی و خارجی ساختمان

روش های نصب سنگ نما

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com