سنگ ارزان لزومأ بی کیفیت نیست

279
سنگ ارزان لزومأ بی کیفیت نیست

آیا سنگ ارزان بی کیفیت است یا خیر؟
در جواب باید بگوییم خیر! پارامتر های مختلفی قیمت هر کالا مخصوصا سنگ را تعیین می کند و صرفأ کیفیت به تنهایی نمی تواند در تعیین قیمت تأثیر گذار باشد. اولین پارامتر تعیین قیمت سنگ مثل تمام کالاها و خدمات ، قانون عرضه و تقاضاست . هرچقدر تقاضا برای سنگ زیادتر باشد به مراتب قیمت آن بالاتر خواهد رفت . اما دلیل اینکه چه مواقعی و چه دلایلی باعث افزایش و یا کاهش تقاضا برای نوع خاصی از می گردد یک مقوله دیگر است که به اختصار توضیح خواهیم داد.

یک سری از عوامل که باعث افزایش تقاضا می گردد بازار داخلی است و در مواقعی بازارهای جهانی نیز تاثیرگذارند . به عنوان مثال در سال های بین 84 تا 92 با شروع ساخت مسکن مهر در سراسر کشور جهت تکمیل این پروژه ها ، تقاضای سنگ افزایش یافت ولی به دلیل اینکه در پروژه های مسکن مهر از سنگ های ارزان قیمت استفاده می کردند بنابراین تقاضا برای اینگونه سنگ ها زیاد شد و حتی باعث گردید معادن تعطیل و یا نیمه تعطیل ، فعال گردد و سنگ مورد نیاز این پروژه ها را تامین نماید . یک عامل دیگر ، تقاضای جهانی برای سنگ خام و یا فرآوری شده است که تقاضای سنگ به مقدار زیاد تاثیر زیادی روی قیمت خواهد گذاشت . در سال های گذشته با آغاز بازسازی کشور عراق مخصوصأ اقلیم کردستان ، سیل تقاضای سنگ به ایران روانه شد و باعث شد که قیمت سنگ به یکباره افزایش یابد.
امروزه صنعت ساخت و ساز متاثر از معماری روز و مد روز می باشد و هر روز شاهد یک سبک معماری و طراحی خاص هستیم و سازندگان و معماران همواره سعی می نمایند از متریالی در ساختمان خود استفاده کنند که کمتر دیده شده باشد و به قول معروف منحصر به فرد باشد.

دنیای سنگ انتها ندارد و هر روز یک معدن با یک طرح و یک رنگ فارغ از کاربرد آن اکتشاف و فرآوری می گردد و باعث می شود که تقاضا برای سنگ های قدیمی تر کمتر شود. این امر باعث می گردد که سنگ هایی که از قبل فرآوری می گردیده از دور خارج گردند چه بسی کیفیت به مراتب بالاتری داشته باشند. حال با این شرایط زمانی که تقاضا برای سنگی کاسته شود به مرور زمان قیمت آن نیز کم خواهد شد. سنگ ها هر کدام به نوبه خود کارایی و کاربرد خاص خودشان را دارند و باید با شناخت سنگ ها استفاده بهینه از آنها کرد. بارها شاهد بوده ایم که در ساختمان های مجلل و باشکوه از سنگ هایی استفاده شده که قیمت آن بسیار پایین بوده است اما با طراحی و اجرای ماهرانه و هنرمندانه نما به یک اثر ماندگار تبدیل شده است.

بعضی از سنگ های ارزان چنانچه با توجه به کاربردشان و با یک طراحی خلاقانه و اجرای هنرمندانه اجرا شوند، از بسیاری از سنگ های گران قیمت هم زیباتر می شوند.
در پایان می توان نتیجه گرفت که قیمت سنگ نمی تواند ملاک خوبی برای تشخیص سنگ خوب از سنگ بی کیفیت باشد و دلیل ارزان بودن بعضی از سنگ ها، داشتن سایز نامتعارف بوده یا اینکه طرح و رنگ آن مد روز نیست و مورد پسند واقع نگردیده است.

مقالات مرتبط با سنگ ارزان لزومأ بی کیفیت نیست

سنگ ارزان لزومأ بی کیفیت نیست

معرفی سنگ کف ارزان

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com