نمای ساختمان خالق نمای شهر

262
نمای ساختمان خالق نمای شهر

نما در لغت، به صورت ظاهری هرچیزی و آنچه که در معرض دید عموم است گفته می شود. آن چیزی که از بیرون و در معرض دید باشد نما گفته می شود. منظره ساختمان و بنا، قسمت بیرونی ساختمان و نماسازی، فن نماسازی عمارت است.
با گسترش شهر نشینی در چند دهه اخیر و مطرح شدن اهمیت فضای عمومی شهرها، نمای ساختمان ها اهمیت دوباره ای یافته است. نمای ساختمان در عمل درون ساختمان را از بیرون ساختمان و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می سازد. نمای ساختمان حاکی از پرستیژ و موقعیت فرهنگی ساکنان ساختمان در بین عموم است. شاید نمای ساختمان یک سلیقه شخصی و خصوصی است اما اگر نمای یک ساختمان، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان های شهر و همگونی با نمای شهری اجرا شود نمای شهری در کلیت از بین خواهد رفت. بنابراین نمای یک ساختمان جنبه ای عمومی تر دارد.
نمای یک ساختمان باید حریم خصوصی ساکنان آن را حفظ نماید و فضای عمومی نسبت به آن اشراف نداشته باشد.
نمای ساختمان خالق نمای شهری است.
مصالح به کار رفته در نمای ساختمان در رنگ، طرح و شکل تاثیر زیادی دارد. و استفاده از نوع مصالح به کار رفته در نما نشان دهنده فرهنگ بومی همان منطقه است. یکی از بهترین و مهمترین قسمت های یک ساختمان که به عنوان شناسنامه یک ساختمان شناخته می شود، نمای یک ساختمان می باشد. نمای ساختمان نقش بسیار مهمی در جلوه دادن یک ملک دارد. در واقع اولین چیزی که یک ساختمان را از سایر ساختمان ها جدا می سازد، نمای آن ساختمان می باشد. اما شیک ترین نمای ساختمان، نمای سنگی است که به ساختمان عظمت و شکوه و جلال می بخشد. اما چه نوع سنگی برای نما مناسب است؟ و سنگ نما باید چه مشخصات و ویژگی هایی داشته باشد؟
در خصوص پاسخ به این سوالات و ده ها سوال دیگر در رابطه با طراحی نما، نوع سنگ و چگونگی اجرای آن، کارشناسان سنگ کارینو متشکل از 3 گروه مشاوره خرید سنگ، گروه طراحی نما و تیم اجرایی سنگ نما همواره پاسخگوی سوالات شما مشتریان عزیز می باشند.
کشور ما از لحاظ میزان منابع و تنوع سنگ های ساختمانی در دنیا لقب "بهشت سنگ" را داراست و در ادامه به بررسی سنگ مناسب نما خواهیم پرداخت.
سنگ از آغاز تمدن بشری به عنوان بهترین و مهمترین متریال به کار گرفته شده و از گذشته برای ساختن بناها، قلعه ها و کاخ ها استفاده شده است. چراکه علاوه بر ساختار سخت و مقاوم بودن، با تنوع رنگ ها و بافت های طبیعی خود زیبایی طرح معماران را چندین برابر می کند و متریال های دیگر چنین قابلیتی را ندارند.
سنگ مورد استفاده در نمای ساختمان باید دارای مشخصات و ویژگی های زیر باشد:
-    مقاوم در برابر اشعه UV باشد.
-    چسبندگی لازم برای نصب با ملات را داشته باشد.
-    مقاومت فشاری آن بیشتر از 5 مگاپاسکال باشد.
-    ضریب نرم شدگی آن بین 07/0 تا 90/0 باشد.
-    دارای ترک خوردگی و آسیب های طبیعی و شیمیایی نباشد.

ادامه دارد ...

مقالات مرتبط با نمای ساختمان خالق نمای شهر

سنگ مناسب برای سنگفرش

چه سنگی مناسب نمای ساختمان در شمال است ؟

سوال های رایج سنگ کارینو

علت زلزله های اخیر چیست؟

تاثیر خروج آمریکا از برجام روی مسکن

سنگ ساختمانی و صنایع وابسته

توری و رزین سنگ ساختمانی

آشنایی با تاریخچه سنگ‌های ساختمانی

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com