سنگ مناسب برای سنگفرش

493
سنگ مناسب برای سنگفرش

اگر تصمیم گرفته اید که کف پوش خانه خود را سنگ نمایید باید بگوییم که بهترین تصمیم را گرفته اید. زیرا سنگ در بین سایر متریال های کف پوش مقاوم تر، زیباتر و مقرون به صرفه تر است. یکی از دلایلی که هنوز بناهای باستانی و قدیمی پا برجاست استفاده از سنگ در ساخت آنها بوده است و اگر تصمیم دارید بنایی را طراحی کنید و سالیان زیادی از آن استفاده نمایید، استفاده از سنگ های طبیعی گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. سنگ ها از طبیعت نشآت می گیرند و تنوع زیادی در رنگ، طرح و کیفیت آنها وجود دارد. بنابراین در هنگام خرید سنگ کف برای دکوراسیون خانه و یا محل کارتان نهایت دقت و هوشیاری را به کار گیرید. سنگ کارینو در این مقاله تلاش می نماید که اطلاعاتی در مورد سنگ های مناسب برای سنگ فرش منزل و محل کار در اختیار خوانندگان قرار دهد تا در هنگام خرید سنگ، تصمیمی درست تر گرفته شود. با سنگ کارینو همراه شوید تا بهترین سنگ هایی که برای کف به کار می رود نگاهی بی اندازیم:

سنگ مرمریت

سنگ های مرمریت ساختاری آهکی دارند ولیکن میزان آهک موجود در سنگ مرمریت متفاوت است و هرچه قدر میزان آهک موجود در سنگ کمتر باشد در نتیجه میزان جذب آب آن کمتر است. سنگ های مرمریت ساب پذیری خوبی دارند و از تنوع رنگی بالایی برخوردارند. سنگ های مرمریت جزء بهترین کف پوش ها برای سنگ فرش خانه، سنگ فرش اداری و تجاری محسوب می شوند. امروزه سنگ های مرمریت مرغوب توسط دستگاه اره در کارخانه های سنگبری به صورت اسلب فرآوری می گردد و در ابعاد بزرگ مثل 100*100 یا 80*80 برش داده می شود.  اکثر سنگ های مرمریت برای سنگ فرش محوطه و حیاط مناسب نیستند چون در برابر سرما، گرما و نور خورشید مقاومت ندارند.  سنگ های مرمریت مرغوب که جذب آب پایین و ساب پذیری خوبی دارند جهت سنگ فرش اتاق ها، هال و پذیرایی، لابی و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.  سنگ های مرمریت تنوع رنگی بالایی دارند و با توجه به طراحی دکوراسیون منزل و محل کارتان می توانید انتخاب داشته باشید.  بهترین مرمریت برای سنگ فرش منزل و محل کار می توان به سنگ های مرمریت زیر اشاره نمود:  مرمریت دهبید، مرمریت نمین، مرمریت کاشمر، مرمریت پرشین سیلک، مرمریت آرک بسطام، مرمریت مهکام، مرمریت امپرادور، مرمریت لته و مرمریت کاپوچینو.

سنگ مرمر

سنگ های مرمر ساختاری رسوبی دارند و ساب پذیری عالی به همراه خاصیت رد شدن نور از سنگ مرمر که باعث گردیده مورد توجه مهندسان، طراحان و سازندگان ساختمان قرار گیرد.  سنگ مرمر از دیرباز در کاخ ها و موزه ها و ساختمان های مجلل و باشکوه مورد استفاده قرار گرفته است. سنگ مرمر از تنوع رنگی خوبی برخوردار است و از لحاظ میزان و تنوع رنگ، سنگ های مرمر کشور ایران رتبه اول جهان را داراست. سنگ های مرمر به صورت اسلب توسط دستگاه اره در کارخانه های سنگبری برش داده می شوند که اغلب به صورت بوک مچ به فروش می رسند. سنگ های مرمر بوک مچ زمانی که در کف واحد یا لابی مفروش می شوند همچون نگینی در ساختمان خودنمایی می کنند و و چشم هر بیننده ای را خیره می نمایند.  تمام سنگ های مرمر برای سنگ فرش منزل و لابی و کلیه کف فرش داخلی ساختمان مناسب هستند و تنها نقطه ضعف سنگ های مرمر خش پذیری و لک پذیری آنهاست. سنگ ها یمرمر برای سنگ فرش و فضاهای بیرونی مناسب نیستند.

سنگ گرانیت

سنگ های گرانیت ساختاری آذرین دارند و در برابر سرما، گرما، یخ زدگی و فشار مقاومت بالایی دارند و برای سنگ فرش حیاط، محوطه و پیاده رو سازی بهترین گزینه محسوب می شوند. سنگ های گرانیت، سخت و با چگال هستند و جزء مقاوم ترین سنگ های ساختمانی به شمار می روند که در برابر نفوذ آب، ضربه و اتمسفر صنعتی به خوبی مقاومت نشان می دهند. سنگ گرانیت مناسب برای سنگ فرش اماکنی می باشد که دارای تردد زیاد است و در معرض ضربه، سرما، گرما و فشار قرار دارند.  سنگ های گرانیت در ابعاد 40*20، 40*30، 40*35 جهت سنگفرش پارکینگ و حیاط و در ابعاد 40*40 و 60*60 برای سنگ فرش ساختمان های تجاری و اداری و مشاعات مناسب هستند.  سنگ های گرانیت که در فضای باز مفروش می گردند برای جلوگیری از سر خوردن باید فلیم شوند تا سطح سنگ زبر شود و مانع سر خوردن گردد. همچنین برای سنگفرش خیابان، پیاده رو و حیاط خانه از سنگ کوبیک گرانیت استفاده می شود که مزیت سنگ کوبیک نسبت به سایر سنگ ها اینست که سنگ های کوبیک به صورت خشکه چینی نصب می گردد و در صورت تغییرات و تعمیرات سنگ های کوبیک به راحتی برداشته می شوند و مجددأ نصب می گردند.  انواع سنگ گرانیت مناسب سنگفرش عبارتند از:  گرانیت قرمز یزد، گرانیت سفید نطنز، گرانیت مشکی نطنز، گرانیت نهبندان، گرانیت زاهدان، گرانیت تایباد، گرانیت سبز جنگلی

سنگ تراورتن

این سنگ ساختار رسوبی دارد و گزینه مناسبی برای سنگ فرش منزل و یا محل کار نمی باشد زیرا سنگ های تراورتن دارای خلل و فرج هستند، هرچند این خلل و فرجتوسط ماستیک و رزین پر می شود ولیکن چون ساختار این مواد و جنس سنگ یکی نمی باشد در طول زمان و بر اثر فشار، انباض و انبساط سنگ، این بتونه ها خالی می کنند و هر چند سال نیاز به بتونه و ساب دارد. با این حال می توان جهت مفروش کردن حیاط و محوطه از سنگ های تراورتن به صورت تیشه ای و یا آنتیک استفاده نمود.  جهت مفروش کردن حیاط و محوطه از سنگ تراورتن باید دقت داشت که سنگ مورد استفاده از ضخامت کافی برخوردار باشد.

سنگ چینی

سنگ چینی یا سنگ کریستال از جنس مرمریت ها هستند که دارای بافتی بلوری می باشند. سنگ های چینی ساب پذیری خوبی دارند و میزان جذب آب آنها نسبت به مرمریت ها و تراورتن ها کمتر است و گزینه مناسبی برای سنگ فرش منزل و یا محل کار می باشند. سنگ چینی به دلیل جذب آب بسیار پایین گزینه خوبی برای مفروش کردن مکان های بهداشتی است.  سنگ های چینی در ابعاد 40*40، 50*50، 60*60 و 80*80 فرآوری و نصب می گردد. انواع سنگ چینی مناسب که برای سنگ فرش منزل یا محل کارمناسب می باشد عبارتند از:  سنگ چینی ازنا، سنگ چینی الیگودرز، سنگ چینی هرات، سنگ چینی ولوکاست، سنگ چینی نیریز، سنگ چینی سیرجان

سنگ لایم استون

سنگ های لایم استون خاصیت آهکی دارند و مناسب برای سنگ فرش منزل و یا فضای بیرونی نیستند.

سنگ سنداستون

سنگ های سنداستون به دلیل بافت ماسه ای که دارند ساب پذیر نیستند و مناسب برای سنگ فرش منزل یا محل کار نمی باشند. سنگ های سنداستون را می توان در مفروش کردن حیاط و محوطه مکان هایی که رطوبت زیادی ندارند استفاده نمود. 

مقالات مرتبط با سنگ مناسب برای سنگفرش

نگاه مهندسی به سنگ های ساختمانی

روف گاردن چیست؟

خواص فیزیکی سنگ ها

همه چیز در مورد سنگ کف

محوطه سازی حیاط

معرفی انواع سنگ دیوار

قیمت آپارتمان در منطقه دیباجی

انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com