دانستنیهای نمای رومی

309
دانستنیهای نمای رومی

نمای ساختمان دارای سبک های متفاوتی است و سبک های متفاوتی در اجرای نمای ساختمان وجود دارد. هر شخص باتوجه به سلیقه خود، سبکی را انتخاب می نماید. نماها شامل چندین سبک هستند از جمله نمای رومی که در ادامه توضیحاتی در مورد سبک نمای رومی بیان می کنیم.

نمای رومی

نمای رومی چیست؟

نمای رومی الهام گرفته از معماری کلاسیک روم و یونان باستان است. سبک معماری کلاسیک به دوره های 19 و 20 باز می گردد که منجر به بازسازی یونان شد. نمای رومی یکی از سبک های معماری کلاسیک بود که دارای ستون های مختلفی است. سبک نئو کلاسیک به نمای ساختمان های کلاسیک گفته می شود. بنابراین نماهای رومی سبک نئوکلاسیک دارند و نه سبک کلاسیک.

ویژگی های نمای رومی

نماهای رومی 3 ویژگی بارز نسبت به سایر نماها دارند:
1- قوس ها به شکل گرد و عریض اجرا می شوند.
2- ستون های استفاده شده به شیوه دوریک، یونیک و قرنتی اجرا می شوند.
3- نما به صورت ستون های سنگی تزئینی نمایش داده می شود.

ویژگی های نمای رومی

چه سنگی مناسب برای نمای رومی است؟

سنگ نمای ساختمان رومی باید با فاکتورهای کیفیت، قیمت و اقلیم منطقه منطقه و ... انتخاب گردد. برای طراحی نمای رومی اغلب از سنگ های تراورتن در رنگ های کرم، سفید، بژ و عسلی که به صورت بی موج برش خورده اند استفاده می گردد. سنگ های تراورتن با فرآوری های مختلف سابیده، هوند و چرمی در نماهای رومی به کار برده می شود. سنگ های تراورتن به دلیل سبک بودن و خلل و فرج آن که باعث چسبندگی خوب با ملات می شود گزینه مناسبی برای نمای ساختمان محسوب می شود. انواع سنگ تراورتن مناسب برای اجرای نمای رومی ساختمان را می توانید با مراجعه به منوی محصولات تراورتن سایت کارینو مشاهده نمایید.

طراحی و اجرای نمای ساختمان به سبک رومی

این نوع طراحی و سبک رومی یک امر کاملأ تخصصی و حرفه ای است. چراکه نمای ساختمان شناسنامه و هویت یک ساختمان است و چه بسی در بسیاری از موارد، کیفیت یک ساختمان از روی نمای ساختمان تخمین زده می شود. ضمن اینکه طراحی نما دارای ضوابط و اصول زیبا شناسی و معماری می باشد که توسط یک مهندس طراح در نظر گرفته می شود. سنگ کارینو با سابقه ای طولانی و درخشان در امر طراحی و اجرای نما به سبک رومی این آمادگی را دارد که پروژه شما را طراحی و اجرا نماید.  نگاهی می کنیم به نمای ساختمان هایی که توسط تیم سنگ کارینو طراحی و اجرا گردیده است.


مقالات مرتبط با دانستنیهای نمای رومی

کوپ سنگ و چگونگی استخراج آن

شرایط برای جلوگیری از خام فروشی مهیا نیست

انتخاب سنگ نمای داخلی و خارجی ساختمان

معرفی سنگ کف ارزان

رزین سنگ ساختمانی

همه چیز در مورد سنگ پله

روف گاردن چیست؟

رده بندی علمی انواع سنگ های ساختمانی

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com