سنگ درمانی ، خرافات یا حقیقت ؟

444
سنگ درمانی ، خرافات یا حقیقت ؟

علم سنگ درمانی نامی  است که سنگ درمان گران و گوهر شناسان بر علم ریشه شناسی، طبقه بندی و خواص درمانی سنگ ها گذاشته اند. سنگ درمانی ریشه ای شش هزار ساله دارد. منابع مکتوب زیادی از سابقه آن در دست نیست عالمان اصلی این علم که کاهنان مصری و دانشمندان هندی و چینی بوده اند از ترس آنکه مبادا نسخه های جادویی این روش درمانی به دست اغیار بیافتد و حق انحصاری آنها از بین برود، منابع مکتوب را از میان برده اند. اکنون به غیر از اطلاعاتی مبهم، تکه تکه و ناقص از این رشته درمانی چیز بیشتری در دست نیست اما بسیاری به این علم رو آورده اند تا آن را از نو بشناسند. علم سنگ درمانی امروزه تحت نام (Gem Therapy) به عنوان یکی از رشته های طب مکمل معرفی و طبقه بنده می شود .

سنگ درمانی در ایران

در ایران بزرگانی نظیر ابوعلی سینا، خواجه نصیرالدین و ابوریحان بیرونی از خواص سنگ ها آگاه بودند و برای درمان از آنها استفاده می کردند.

با پیشرفت علم فیزیک، این علم بیش از بیش مورد توجه و شناخت قرار گرفته است و از صنعت تا درمان از آن استفاده می شود.


دکتر محمدعلی زارعیان، پزشک و دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران در این باره می‌گوید: اکنون سنگ‌ درمانی زیر مجموعه‌ ای از انرژی‌درمانی به حساب می‌آید و مطالب آن عمدتا برگرفته از منابع طب سنتی چین، طب آیورودا، طب بومیان آمریکا و دیگر مکاتب طبی سنتی و بومی است. البته عمده این مباحث با استفاده از ادبیات مرسوم در طب چینی و بر اساس تأثیر سنگ‌ها روی چاکراها (مراکز انرژی بدن) بیان می‌شود. 
 

 

شفایی که دستاورد تلقین است نه سنگ

علی مهدی دکتری روانشناسی و استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر قدرت فوق العاده تلقین و تاثیرات قابل توجه آن در بهبود انواع بیماری‌ها گفت: در هیچ یک از  منابع علمی معتبر به خواص شفا بخش بودن سنگ ها اشاره ای نشده اما وجود مبحثی به نام تلقین در روانشناسی و قدرت فوق العاده آن در سرانجام هر اقدام و تصمیمی حتی شفا دادن، غیر قابل انکار است، موضوعی که پرده از راز سنگهای درمانی بر می دارد.


خواص بعضی نمونه از سنگ  ها که در کتاب های طب سنتی آمده است

کوارتز کریستال طبیعی و تسکین دهنده سیستم عصبی است. این سنگ نیروهای اخلالگر محیط را از بین می برد و باعث آرامش انسان می شود. اگر یک کوارتز در اطاقی که در آن زندگی می کنید داشته باشید انرژی منفی محیط را می گیرد و به شما آرامش می دهد.
 
سنگ اونیکس اعتیاد را درمان می کند. کاهنان مصری استفاده از این سنگ را به معتادان توصیه می کردند. اونیکس از لحاظ روانی باعث هماهنگی روحی انسان می شود و دلگرمی به زندگی را افزایش می دهد. این سنگ با بالا بردن خود باوری و اعتماد به نفس موجب درمان اعتیاد می شود.
 
برای درمان کسانی که تمایل به خودکشی دارند و دچار افسردگی هستند از سنگ کریستالی زرد رنگ «سیترین» استفاده می شود. این سنگ ضد افسردگی و نگرانی است و عوارض دیابت را از بین می برد. علاوه بر این ها سوخت و ساز سلولی را هم افزایش می دهد، بنابراین استفاده از آن برای افراد چاق توصیه می شود.
 
عقیق برای بیماری ها و ناتوانیهای چشمی بسیار موثر است و همچنین دارویی تقویتی برای دستگاههای تولید مثل می باشد و در واقع از روح جدید حمایت می کند زیرا در دوران بار داری بسیار تأثیر برنگیز است .
 
اوپال از خانواده عقیق، سنگی متعلق به کشور استرالیاست این سنگ فشار خون را افزایش می دهد و افسردگی را از بین می برد به همین دلیل به طلسم خوشبختی معروف است و طرفداران فراوانی دارد.

مقالات مرتبط با سنگ درمانی ، خرافات یا حقیقت ؟

سنگ ساختمانی و صنایع وابسته

معرفی بهترین سنگ سفید نما ساختمان

معرفی انواع سنگ دیوار

معایب و مزایای مصرف گرانیت در ساختمان

معرفی سنگ کف ارزان

قیمت آپارتمان در منطقه دیباجی

نمای ساختمان خالق نمای شهر

سوال های رایج سنگ کارینو

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com