سنگ ها هم نیاز به مراقبت دارند

279
سنگ ها هم نیاز به مراقبت دارند

سنگ به معنای ارزش است متخصصین گروه برآنند تا این معنی را با صنعت سنگ کشور در آمیزند. هدف احیای سنگ در تمام مراحل تولید و کاربری است به عبارت دیگر پایش سنگ از معدن تا ابنیه سالانه بیش از میلیون ها متر مکعب سنگ از معادن کشور به سوی کارخانه های سنگبری حمل می شود این در حالی است. که بر اساس پژوهش های میدانی این مقدار قابلیت افزایشی 2 برابر را  دارا است از سویی سالانه از میلیون ها متر مربع انواع اسلب در کشور تولید می گردد. که این مقدار نیز تا 3 برابر قابل افزایش است هر ساله صدها هزار متر مربع سنگ در ساختمان ها به دلیل اینکه رنگ ، جلا و کیفیت خود را از دست داده است. تعویض می گردد. میلیون ها متر مربع سنگ در بناهای کشور بدون محافظت و نگهداری همه این موارد به معنی هدر رفتن میلیاردها ریال سرمایه ملی کشور است. بر این اساس متخصصین با استفاده از دانش و تخصص داخلی و همکاری مجرب و متخصص خارجی اقدام به مشاوره ، تهیه و ارائه خدماتی نوین نموده است . انواع مواد ، روش ها و تکنیک های استخراج حمل ، ساب و پولیش ، فرآوری ، نگهداری و مرمت مراقبت و بهینه سازی ، از جمله مواردی است که می توان پاویر را در آن پیشتاز و منحصر به فرد دانست به این ترتیب با گام های بلند گروه پاویر با حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان سنگ ، شاهد تحولی عظیم در روند و رشد اقتصادی صنعت سنگ ایران خواهیم بود.

سنگ ها هم نیاز به مراقبت دارند.

تمیزکردن

سنگ های گرانیت، مرمر و شیست استفاده شده در نمای ساختمان به تناوب نیاز به شستشو با مواد تمیزکننده رقیق دارند. برای جلوگیری ازکدر شدن همیشگی سطح سنگ های نما حداقل سالی یک بار باید سطح نما را شستشو داد. سطح سنگ آهک به کمک باران به خودی خود پاک نمی شود. بنابراین برای پاک کردن رسوب ها و پوسته های گچی لازم است از برس های سیمی استفاده شود. شستشوی سنگهای آهکی ممکن است موجب بروز شوره و لک پس از خشک شدن و یا ایجاد پوسیدگی شوند؛ لذا کنترل میزان آب مصرفی بسیار مهم است.ماسه سنگها  معمولاً به کمک وسایل مکانیکی و مواد شیمیایی تمیز می شوند. مواد زبر (مانندماسه) برای تمیز کردن سطح سنگ های ساختمان در مورد سنگهای نرم صدمات غیر قابل جبرانی را ایجاد می نماید.

نگهداری از سنگ

معمولا پوششهایی مانند مواد ضد آب سیلیکونی بر اساس دستور العمل و تجربه بر سطوح سنگی پاشیده می شوند. روش سیلیکون ممکن است در حالات خاص موجب افزایش حجم نمک رسوب کرده درسطوح زیرین شود و به مرورمشکل ایجاد کند. این مواد نباید بر روی سطوح فاسد شده پاشیده شوند. پوششهای پلیمری برای استحکام سنگهای پوسیده به کار می روند. این پوششها تا عمق 50 میلیمتر در داخل سنگ نفوذ می کنند و سبب پلیمیریزه شدن و استحکام لایه های داخلی بدون تغییر در نمای سنگی میشوند. معمولا از این مواد برای تعمیر قطعات سنگی کوچک تزئینی که درمعرض خطر آنی قرار دارند استفاده می شود.

انبار

درهنگام انبار کردن سنگها در کارگاه باید آنها را بر اساس نوع و ضخامت دسته بندی و به طور ورقهای عمودی و یا مورب به یکدیگر تکیه داد تا سطوح آنها در معرض مستقیم آب باران و هوا قرار نگیرد و از ایجاد یخبندان بر روی آنها و ضربه خوردن قطعات جلوگیری به عمل آید.

مقالات مرتبط با سنگ ها هم نیاز به مراقبت دارند

معرفی بهترین سنگ سفید نما ساختمان

سنگ ارزان لزومأ بی کیفیت نیست

مزیت استفاده از واترجت

روف گاردن چیست؟

سنگ نمای ساختمان

معایب و مزایای مصرف گرانیت در ساختمان

سنگ تراورتن چه کاربردهایی دارد؟

سنگ از نگاه معمارانه

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com