مزیت استفاده از واترجت

257
مزیت استفاده از واترجت

از جمله مزایای برش واترجت نسبت به دیگرسیستم‌های برش به موارد زیر می‌توان اشاره کرد :
1- توانایی انجام برش روی هر نوع ماده اولیه (بدون محدودیت) از جمله:
آلومنیوم، آهن، استیل، انواع فولاد ، فلزات رنگین( برنج و مس )، سنگ، سرامیک، کاشی، شیشه، چوب، ام دی اف(MDF)، اچ دی اف(HDF)، پی وی سی(PVC)،لاستیک، پلاستیک، انواع پلکسی گلاس، اکریلیک، پلی کربنات،پلی اتیلن، پلی آمید، پارکت، انواع کامپوزیت، انواع فوم و...
گفتنی است واترجت تنها ابزار برش موادی چون تیتانیوم و سوپرآلیاژها است.
2- قدرت برش مواد اولیه با ضخامت های مختلف
این دستگاه قدرت برش مواد اولیه را با ضخامت های مختلف دارد، دستگاهی که در اختیار نقشستان است توانایی برش مواد سخت همچون سنگ و فولاد تا ضخامت حداکثر 150 میلیمتر و دیگر مواد اولیه (با توجه به سختی آنها) را تا ضخامت حداکثر 500 میلیمتردارد. بدیهی است که همواره دستگاه های جدیدتر با توانایی بیشتر تولید می شوند، بنابراین قدرت برش در دستگاه های واترجت جدیدتر رو به فزونی است.
3- دقت بالای برش
دقت برش دستگاه های واترجت به تکنولوزی و شرکت سازنده آنها بستگی دارد دقت دستگاهی که در اختیار نقشستان است برابر 1/0 میلیمتر است که دقت نسبتا بالایی به شمار می آید از این رو برای برش طرح ها در فاصله های نزدیک و ساخت قطعات دقیق این ابزار استفاده می شود.
4- سرعت بالای برش
با توجه به قدرت بالای این دستگاه سرعت برش آن بیشتر از ابزارهای معمول است، بگونه ای که سرعت برش مواد نسبتا نرم با این دستگاه تا 10 هزار میلیمتر بردقیقه هم می رسد.
5- کیفیت بالای لبه ها
این ابزار برش نیروی جانبی کم و نسبتا یکنواختی به قطعه وارد می کند بنابراین در قطعات برش خورده با دستگاه واترجت زائده لبه (پلیسه)، با کاهش سرعت به کمترین میزان ممکن می رسد از همین رو می توان مرحله ی ماشین کاری بعدی یا پرداخت قطعه را حذف کرد. بدیهی است که این مزیت باعث صرفه جویی در زمان و گاهی صرفه جویی در هزینه می شود.
6- ماهیت سرد برش
یکی از برترین‌ قابلیت‌های برش واترجت عدم ایجاد حرارت و به عبارتی سرد بودن برش است که مزیت‌های زیر را دربردارد:
الف ) عدم ایجاد تنش حرارتی:
دسته‌ای از مواد همچون چدن و برخی از انواع فولاد در اثر حرارت دچار آسیب‌های ناشی از تنش حرارتی می‌شوند و برخی از خواص خود را ازدست می‌دهند به عنوان مثال ساختار آنها شکننده می‌شود یا سطح قطعه سخت می‌شود و یا قطعه تاب برمی‌دارد . بدیهی است موادی هم که درجه ذوب آنها پایین است در اثر حرارت ذوب می‌شوند.
ب) عدم ایجاد دودهای خطرناک و سمی
دسته‌ای از مواد همچون پی وی سی، پلی‌کربنات، کامپوزیت‌های الیافی، آزبست و.. در اثر حرارت دودهای سمی تولید می‌کنند.
7- کم بودن عرض برش یا خوراک دستگاه (Gap)
عرض برش در این دستگاه حدود 1 میلیمتر است و این مقدار برای هر ضخامت برش ثابت است. کم بودن عرض برش امکان اجرای طرح‌های پیچیده را فراهم می‌کند و دورریز ماده را کاهش می‌دهد.
8- توانایی برش طرح‌های منحنی پیچیده
کم بودن عرض برش(Gap)، کم بودن نیروی وارد برقطعه و همچنین ویژگی آزاد بودن حرکت نازل امکان برش طرح‌های منحنی پیچیده را روی هرماده‌ای از جمله سنگ، شیشه، سرامیک را فراهم می‌کند.
9- حذف مرحله مدل سازی‌ها و قالب سازی‌های پیچیده
برخی قطعه‌ها که تاکنون با روش‌هایی چون ریخته‌گری ساخته می‌شدند چنانچه با برش واترجت تولید شوند نیازی به ساخت قالب‌ها و مدل‌های پیچیده ندارند.
10- کاهش هزینه همراه با افزایش سرعت و بالا رفتن کیفیت
11- محافظت از محیط زیست
فرآیند برش واترجت برخلاف روش‌های دیگر تراشه، خرده، گردو غبار و گازهای سمی و خطرناک تولید نمی‌کند

مقالات مرتبط با مزیت استفاده از واترجت

گذار از استخراج سنتی سنگ

معرفی انواع سنگ دیوار

انتخاب سنگ نمای داخلی و خارجی ساختمان

تفاوت سنگ مرمر و مرمریت

سنگ مرمریت چیست ؟

روش های برش سنگ ساختمانی

خانه های لوکس باد میخورند

سوال های رایج سنگ کارینو

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com