روش های برش سنگ ساختمانی

262
روش های برش سنگ ساختمانی

برش با استفاده از دستگاه اره

معمولا در کارخانجات سنگبری سنگ ها توسط دستگاه اره بریده می شوند. این دستگاه برش بیشتر در کارخانجاتی که حجم تولید بالا دارند مورد استفاده قرار م یگیرند. کوپ سنگ را در این دستگاه قرار می دهند و سنگ به صورت موازی از طریق اره‌های موجود در دستگاه برش که مجهز به تیغ الماس است برش می خورد. تعداد این تیغه ها در دستگاه ها متفاوت است که از این طریق می توان قدرت دستگاه برش را نیز برآورد کرد. دستگاه های برش اره در کمترین حالت دارای۴۰ تیغه و در بیشترین و بهترین حالت دارای80 تیغه هستند. دو دسته تیغه اره وجود دارد، اره های نرم بر و اره های سخت بر که در زیر توضیح خواهیم داد. شرکت سنگ کارینو با در اختیار داشتن هر دو نوع روش برش سنگ، پاسخگوی نیاز مشتریان د راین رابطه می باشد.

اره نرم بر

این اره ها که به سه دسته تقسیم می شوند بیشتر در برش سنگ‌های آهکی از قبیل لایم استون و مرمریت که از خانواده سنگ های آهکی هستند به کار می‌روند. برش با این دستگاه دقت مناسب و ضایعات کمتری را به ما می دهد. به طور معمول سه مدل تیغه الماسه در این دستگاه برش استفاده می شود:
1- کوپ سنگ در قسمت برش دستگاه به صورت ثابت روی سطح گذاشته شده و بخش اره دستگاه به صورت عمود بر سنگ فرود می آید.
2- کوپ سنگ در قسمت برش دستگاه قرار گرفته و سطح حامل سنگ به سمت بالا حرکت م یکند تا تیغه ها سنگ را برش دهند.
3- کوپ سنگ روی سطح در بخش برش قرار م یگیرد و تیغه ها ثابت هستند و سپس سطح حامل سنگ در جهت افقی و به طرف تیغه ها حرکت می کند.

اره سخت بر

در این روش اره به تیغه های از جنس فولاد مجهز است. این اره‌ها دارای تعداد تیغه های زیادی هستند که در بیشترین حالت این تعداد به 150 عدد می رسد و دستگاه های جدید به این تعداد مجهز اند و توان برش کوپ سنگ های با ابعاد ۳4۰*۳6۰*۲۰۰ سانتی متر را دارند.
برخی از سنگ ها که دارای سختی زیادی هستند از قبیل سنگ گرانیت، ساب خوردن آنها بسیار زمان بوده و سخت تر از این رو با هزینه های متفاوتی در بازار به فروش می رسند.

برش با قله بر

در این روش، اره قله بر از تیغه‌ دایره ای یا دیسک از جنس الماسه برای برش تجهیز شده است. قطر این تیغه ها از حدود 12 سانتی متر شروع می شود و در برخی موارد به حدود ۳۰۰ سانتی متر نیز می‌رسد. کوپ سنگ در این دستگاه از طریق یک یا چند تیغه یا دیسک که به صورت موازی کار می کنند برش می خورد که به محصول به دست آمده پلاک می گوییم. در این دستگاه بسته به نوع سنگ و محصول مورد نظر، برش به صورت یک و یا چند مرحله ای صورت می پذیرد. روش یک مرحله ای که با یک بار برش انجام می شود بر روی سنگ‌های نرم و نیمه سخت و روش چند مرحله ای که با چند بار برش انجام می شود درخصوص برش سنگ‌های سخت مانند گرانیت و مرمر انجام می پذیرد. به دلیل محدودیت در ابعاد برش و اینکه تیغه قله بر نمی تواند به طور کامل در عمق برش قرار گیرد،برای تولید سنگ در ابعاد و متراژ زیاد کاربردی نیست.
اره قله بر برای خط تولید سنگ های تایل بیشتر مورد استفاده است.
برای برش سنگ‌ نرم، تیغه اره به طور کامل یکباره برای برش بر روی سنگ قرار می گیرد که در روش یک مرحله ای کاربرد دارد و روش چند مرحله ای که برای سنگ‌های گرانیت و سنگ‌ های دارای سختی بالا هستند استفاده می شود. برای برش سنگ های سخت نیز چند تیغه گرد به صورت عمودی سنگ را در چند مرحله برش می‌دهند. در این روش، تیغه ها به صورت رفت و برگشت کار برش سنگ را انجام می دهند. در مسیر رفت به اندازه چند میلی متر تا چند سانتی متر سنگ را برش داده و جهت بازگشت به عقب نیز عمل برش را تکرار می کنند. این عمل تا پایان برش کامل سنگ ادامه می یابد.

مقالات مرتبط با روش های برش سنگ ساختمانی

سنگ تراورتن را بهتر بشناسیم

ضعف بازاریابی سنگ و مشکلات مربوط به آن

سنگ اپن آشپزخانه

مزیت استفاده از واترجت

آشنایی با تاریخچه سنگ‌های ساختمانی

تنوع سنگ های ساختمانی

رده بندی علمی انواع سنگ های ساختمانی

بررسی بهترین سنگ نما ساختمان

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com