تنوع سنگ های ساختمانی

398
تنوع سنگ های ساختمانی

 سنگ ساختمانی، سنگی است طبیعی که در سایز مشخص برش، ساب و یا تراش خورده باشد. به معنای دیگر کلمه، سنگ ساختمانی به سنگ هایی گفته می شود که پس از برش، سائیده، تیشه ای و یا چرمی شده در نمای داخلی و خارجی و سنگ فرش ساختمان ها و بناها به کار می روند. سنگ های ساختمانی ازنظر زمین شناسی به یکی از دسته های سنگ آذرین، دگرگونی و یا رسوبی تقسیم می شوند و شامل انواع سنگ مرمر، سنگ مرمریت، سنگ چینی(کریستال)، سنگ کنگلومرا، سنگ تراورتن، ماسه سنگ(سند استون) ،سنگ گرانیت و بعضی موارد کم اهمیت تر می باشند. کشور ایران با برخورداری از منابع انواع سنگ تراورتن، سنگ مرمریت و سنگ گرانیت پس از کشور چین، هند و ایتالیا مقام چهارم را در تولید سنگ های ساختمانی در جهان داراست. در بین شهرهای ایران، شهر اصفهان به خاطر موقعیت جغرافیائی و تراکم معادن سنگ از مراکز اصلی تولید و فرآوری سنگ در ایران شناخته می شود. در این مقاله به بررسی بازار انواع سنگ های ساختمانی، مصنوعی و طبیعی خواهیم پرداخت.

بازار های سنگ تهران

📌 بازار مرکزی سنگ تهران

بازار سنگ فاطمیه و بازار سنگ ایران در خیابان فداییان اسلام
 

📌 بازار سنگ غرب تهران

انتهای اتوبان حکیم، شهر سنگ جاده قدیم قم، شهرک صنعتی شمس آباد
بازار سنگ پایتخت در بزرگراه اشرفی اصفهانی بلوار مرزداران

📌 بازار سنگ شمال شرق(ارتش)، بازار سنگ شمال شرق (بابایی)

بزرگراه بابایی و بازار سنگ صدر در بزرگراه بابایی

ازجمله مراکز خرید و فروش و بورس سنگ هستند که قادر خواهید بود محصول مورد نظر خود را در این مراکز جستجو نمایید.


 
 مزایای استفاده از سنگ های طبیعی، عدم تغییر رنگ و جذب گردوغبار، مقاومت در برابر رطوبت، تنوع در رنگ و جنس، اجرای سریع و آسان و تمیز، عایق حرارت و بی نیاز از زیرسازی، قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح، قابلیت ترمیم آسان، انعطاف پذیری و قابلیت فرم پذیری مناسب بر روی کلیه سطوح، عمر زیاد (در صورت استفاده مناسب) ازجمله مزایای سنگ های طبیعی است.
 

 

چه نوع سنگی بهتر است؟

سنگ هایی که در نمای خارجی مصرف می شوند، باید در مقابل عوامل جوی مانند تابش خورشید، باران، گازهای موجود در هوا و ناملایمات جوی مقاوم باشند. در نماسازی ممکن است فقط از یک نوع سنگ استفاده شود و یا آنکه از چندین سنگ متنوع استفاده شود که با یک طراحی خوب و هماهنگ کردن سنگ ها یا یکدیگر می توان نماهای سنگی بسیار زیبایی در ساختمان به وجود آورد. همچنین استفاده از سنگ های بادوام و با مقاومت بالا در برابر یخ زدگی و شرایط نامساعد جوی و محیطی (نور خورشید ،آب و رطوبت) با بافت و شکل مطلوب، بدون ترک خوردگی و خلل و فرج و صرفه اقتصادی را نباید از یاد برد.
 
سنگ مناسب باید بافت سالمی داشته باشد، یعنی بدون شیار، ترک و رگه های سست بوده و پوسیدگی نداشته باشد.
از ویژگی سنگ های مصنوعی تنوع در رنگ، قابلیت اجرای طرح های مختلف و دلخواه، سبک تر از سنگ های طبیعی (1100 تا 1300 کیلوگرم بر مترمکعب که باعث وزن کمتر ساختمان و در نتیجه کاهش اثر زلزله بر ساختمان می شود)، قابلیت جذب آب در حد صفر، استقامت (کشش و فشار) بالاتر از سنگ های طبیعی از جمله مزایای سنگ های مصنوعی است. سنگ های مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ های طبیعی با مواد افزودنی دیگر همچون سیمان، رنگدانه های طبیعی و کاتالیزور مخصوصی که دارای ترکیباتی از مواد استحکام دهنده، شفافیت دهنده، مقاوم کننده در مقابل تغییرات دماست، ساخته می شود. موادی که در خط تولید این سنگ ها به کاررفته طوری انتخاب می شود که برای کارهای داخلی و خارجی ساختمان چه در کف و چه در نما مناسب است، سنگ های مصنوعی در مقابل فشار، نور، اشعه ماورای بنفش و ناملایمات جوی بسیار مقاوم بوده و پس از نصب، مانند سنگ طبیعی رفتار می نماید. این صفحات از سیلیس،سیمان،کوارتز و الیاف طبیعی درست می شوند که در برابر تغییرات دمایی و ترک خوردگی مقاوم هستند. مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت سبب گردیده که در مکان های مرطوب نظیر سرویس بهداشتی، آشپزخانه و ... مورد استفاده قرار گیرد.
 

 
سنگ مناسب برای استفاده در فضای داخلی ساختمان، کانترهای آشپزخانه و میزهای آزمایشگاهی، سرویس بهداشتی و حمام، بیمارستان ها، کلینیک های دندانپزشکی، اتاق های عمل و جراحی و.....می باشد.
 

مقالات مرتبط با تنوع سنگ های ساختمانی

سنگ تراورتن چه کاربردهایی دارد؟

آخرین وضعیت بازار مسکن

خرید سنگ گرانیت

دکور مناسب بر اساس فنگ شویی

روف گاردن چیست؟

گنجینه هایی که چوب حراج خورده اند

توری و رزین سنگ ساختمانی

سنگ مرمریت چیست ؟

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com