دانستنیهای سنگ مرمریت

332
دانستنیهای سنگ مرمریت

سنگ مرمریت از سنگ های متداول و رایج است که از دیر ایام در صنعت ساخت و ساز به کار رفته است. سنگ مرمریت از سنگ های دگرگونی است که بر پایه کربنات کلسیم که از کلیت و دولومیت تشکیل شده است. سنگ های مرمریت دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند که سلیقه های زیادی را پوشش می دهند.
وزن مخصوص سنگ مرمریت 2560 کیلوگرم بر مترمکعب است. سنگ های مرمریت از لحاظ مقاومت از سنگ های تراورتن بالاتر و از سنگ های گرانیت پایین تر هستند.

سنگ های مرمریت انواع مختلفی دارند که هرکدام از آنها دارای طرح و رنگ متفاوتی هستند و با توجه به درجه آن ها که به درجات سوپر، ممتاز، یک و دو تقسیم می شوند قیمت گذاری می گردند. سنگ های مرمریت از لحاظ درجه کیفی با همدیگر متفاوتند و کاربری آنها نیز با همدیگر فرق می کند. سنگ های مرمریت تنوع بسیار بالایی دارند و سنگ های مرمریت مرغوب مانند سنگ مرمریت دهبید قیمت آن تا حدود 200 هزار تومان می رسد و سنگ های مرمریت ارزان در بازار قیمت آن از متری 25هزار تومان شروع می شود. ابعاد سنگ مرمریت هرچقدر بزرگ تر باشد قیمت بالاتری دارد و ابعاد طولی و ریزبار قیمت کمتری دارند. سنگهای مرمریت مرغوب مثل مرمریت دهبید اکثرأ به صورت اسلب برش داده می شود و در ابعاد 100*100 و یا 80*80 فرآوری می گردد.

کشور ایران از لحاظ تنوع سنگ در جهان حائز رتبه نخست جهانی است و سنگ مرمریت ایران چه از لحاظ میزان منابع و چه از لحاظ تنوع رنگی مقام اول را دارد. از سنگ های مرغوب و معروف مرمریت ایران علاوه بر بر سنگ دهبید از سنگ های مرمریتی همچون مرمریت خوی، مرمریت هرسین، مرمریت کاشمر، مرمریت چهرک و مرمریت آرک بسطام را نام برد.
کاربرد عمده سنگ های مرمریت، کف داخل ساختمان می باشد زیرا سنگ های مرمریت در برابر سرما و گرما و نور خورشید مقاوم نیستند.

سنگ های مرمریت از نظر مقاومت از سنگ های گرانیت ضعیف تر و از سنگ های تراورتن مقاوم تر هستند. سنگ های مرمریت در برابر ضربه و خراش آسیب پذیر هستند. همچنین مرمریت ها در برابر اسیدها مقاوم نیستند. سنگ های مرمریت را نباید به مدت طولانی در معرض رطوبت قرار داد زیرا دچار فرسایش خواهند شد. سنگ های مرمریت در برابر اشعه UV نور خورشید رنگ خود را از دست می دهند بنابراین سنگ های مرمریت نباید در معرض نور خورشید به مدت طولانی قرار داد.

مقالات مرتبط با دانستنیهای سنگ مرمریت

صادرات سنگ و فراز و نشیب ها

سنگ از نگاه معمارانه

انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون

دانستنیهای سنگ مرمریت

ضعف بازاریابی سنگ و مشکلات مربوط به آن

دکور مناسب بر اساس فنگ شویی

سنگ مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

دانستنیهای نمای رومی

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com