صادرات سنگ و فراز و نشیب ها

288
صادرات سنگ و فراز و نشیب ها

کشور ما توانایی استخراج حدود ۲۰ میلیون تن سنگ را دارد و تنها کمتر از ۵ درصد آن را صادر می کند. به نقل از کارینو، آقای دکتر مالک رحمتی نایب رییس انجمن سنگ ایران گفت که از استخراج تا صادرات سنگ یا مصرف داخلی آن مراحلی از قبیل اکتشاف، استخراج، فرآوری انجام می‌شود. در این مسیر، استخراج و فرآوری علمی بسیار مهم است و می‌تواند مبنایی برای بالا بردن ارزش صنعت سنگ کشور باشد.

دکتر مالک رحمتی افزود که کشور ما دارای۴میلیارد تن ذخایر انواع سنگ‌ است و یکی از ۱۰کشور برتر دنیا در این بخش محسوب می‌شود؛ ولی در بخش استخراج، بر اساس آخرین آمارهای دریافتی از مجموع این ذخایر عظیم، کمتر از ۲۰میلیون تن سنگ تزئینی استخراج صورت می‌گیرد که از همین میزان نیز کمتر از ۵ درصد صادر می‌شود. بر این اساس در درجه اول نیازمند سرمایه‌گذاری برای استخراج علمی و پیشرفته هستیم.

وی افزود: باوجود ساده سازی روند تولید از طرف دولت یازدهم، میزان صادرات سنگ‌های کشور ما بسیار کم است و این به دلیل نوسانات موجود در بحران‌ ارتباطات بین کشورهاییست که بیشتر صادرات سنگ ایران را دربرمی گیرد. آمار بیشترین صادرات کوپ سنگ به کشورهای ایتالیا و چین می باشد و اخیرأ چین که بزرگترین مصرف کننده این سنگ بود، روند خرید سنگ را تغییر داده و این موجب افت شدید صادرات سنگ کوپ شده است. در این بین بیشترین آمار صادرات سنگ تراش خورده مربوط به اربیل است که در اثر بحران‌ در این منطقه، این آمار سیر نزولی داشته است.

به طور عمده سنگ مرمر کشور ما به اروپا و بیشتر به کشور کانادا صادر می شود اما به دلیل درصد پایین فروش، تاثیری در میزان صادرات سنگ‌ کشور ندارد.
در حال حاضر از ۱۳۰۰ معدن سنگ تنها 75% آن بازدهی دارد و در حدود ۴۰۰۰ کارخانه سنگبری فعال داریم.

مقالات مرتبط با صادرات سنگ و فراز و نشیب ها

بررسی بهترین سنگ نما ساختمان

مزیت استفاده از واترجت

معرفی سنگ کف ارزان

روف گاردن چیست؟

سنگ مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

راهنمای خرید سنگ نمای ساختمان

علت زلزله های اخیر چیست؟

تنوع سنگ های ساختمانی

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com