جنب و جوش بازار مسکن

318
جنب و جوش بازار مسکن

این روزها بازار مسکن شهر تهران تحت تاثیر عوامل محرکی از جمله نزدیک شدن قیمت به کف، رشد نسبی ارزش افزوده بخش ساختمان، التهاب بازار اجاره در تابستان امسال، کاهش نرخ سود بانکی و انتظار برای کاهش سود تسهیلات مسکن قرار گرفته و از مسیر جدیدی برای ورود به دوره رونق عبور می کند. کارشناسان افزایش 10 درصدی قیمت مسکن را متناسب با نرخ تورم پیش بینی کرده اند. گرچه اکثر آنها معتقدند جهش قیمتی پیش بینی نمی شود. از دلایل عدم جهش قیمت مسکن، بازگشت به مسیر قبل از سال ۸۴ می باشد که دولت یازدهم مجددأ این بازار را از طریق نظام پس انداز مبتنی بر تقاضای واقعی مجهز می گرداند.
بنابر اعلام بانک مسکن به نقل از سنگ کارینو، نیمه اول امسال در حدود 2230 فقره تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن به متقاضیانی که برای اولین بار در شهر تهران صاحب خانه می شوند پرداخت شد که این میزان معادل بیش از نیمی از حجم کل تسهیلات پرداختی از محل این صندوق از خردادماه ۹۵ تا پایان شهریور امسال بوده است. از ابتدای پرداخت تسهیلات خرید مسکن به خانه‌اولی‌ها از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تا پایان تابستان امسال-بازه ۱۶ ماهه- در مجموع ۵۳۰۰ فقره تسهیلات به متقاضیان خانه‌اولی ساکن پایتخت پرداخت شده است.
حجم پرداخت تسهیلات خانه‌اولی‌های شهر تهران در شهریورماه امسال، با رکورد بی‌سابقه ای به بیش از ۸۰۰ فقره تسهیلات افزایش یافت و پیش‌بینی شده با توجه به افزایش استقبال متقاضیان از ثبت‌نام در این صندوق، حجم تسهیلات پرداختی در ماه‌های آینده روند صعودی داشته باشد.
فروردین امسال، حجم تسهیلات پرداختی به کسانی که برای اولین بار در شهر تهران صاحب خانه می شوند از محل صندوق پس‌انداز مسکن معادل ۱۱۸ فقره بوده و این میزان در پایان تابستان حدود هشت برابر شد و به بیش از ۸۰۰ فقره تسهیلات افزایش یافت. عملکرد ۱۶ ماهه صندوق پس‌انداز مسکن یکم در پرداخت تسهیلات به سپرده‌گذاران واجد شرایط این صندوق نشان می‌دهد حجم کل تسهیلات پرداختی به متقاضیان خانه‌اولی کل کشور در پایان تابستان امسال به 16.330 نفر رسید که بالغ بر نیمی از تسهیلات پرداختی طی شش‌ماهه اول سال‌ جاری به متقاضیان پرداخت شد.
حجم تسهیلات پرداختی به متقاضیان خانه‌اولی کل کشور از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم در ماه های مرداد و شهریور سال ۹۶ با رکوردی بی‌سابقه از مرز 2000 فقره تسهیلات گذشت و به 2224 فقره تسهیلات در مرداد و همچنین 2731 فقره تسهیلات در شهریور امسال رسید.
به نقل از سنگ کارینو، طی شش‌ماهه اول امسال، در مجموع 9332 فقره تسهیلات پرداختی از مجموع 16.330 فقره به متقاضیان خانه‌اولی کل کشور پرداخت شد و این نشان‌دهنده افزایش چشمگیر پرداخت تسهیلات به درخواست کنندگان در نیمه اول سال 96 است.
در شهریور ماه سال 95 تنها ۶۷۶ فقره تسهیلات از صندوق پس‌انداز مسکن یکم به سپرده‌گذاران این صندوق کشور پرداخت گردید. در این خصوص، بررسی رشد ارزش افزوده بخش ساختمان از سال ۱۳۹۱ بیانگر آنست که پس از یک رکود طولانی در این بخش، هم اکنون به رشد مثبت رسیده ایم. در سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ رشد این بخش به صورت منفی ونزولی  بوده اما بر اساس جدیدترین آمار فعالیتهای بخش ساختمان پس از ۱۸ دوره رشد منفی، در زمستان 95 به رشد ۴ درصدی رسید و این رشد به دلیل افزایش صدور پروانه های ساختمانی اعلام شد. در زمستان ۱۳۹۵ تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در شهر تهران نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش ۴۰.۶ درصدی داشته است.
تابستان 96 خرید و فروش خانه‌های قدیمی و ارزان قیمت و خانه‌های ۱۶ تا ۲۰ سال و نیز رشد خرید و فروش خانه های با عمر ساخت ۲۰ سال به بالا به ترتیب ۶۰ و ۴۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد کمبود تسهیلات برای خرید واحدهای نوساز از یک سو و از طرفی افزایش شرایط بازپرداخت وام واحدهای مسکونی به ۲۰ سال در این امر تاثیرگذار بوده است. در این راستا تعداد زیادی از کسانی که درخواست واحدهای نوساز را داشته اند به دلیل نگرانی از افزایش قیمت مسکن، به خرید واحدهای قدیمی‌ساز روی آوردند.

مقالات مرتبط با جنب و جوش بازار مسکن

نگاه مهندسی به سنگ های ساختمانی

مفاهیم اصطلاحات سنگ های ساختمانی

سنگ های مناسب برای طراحی نمای خارجی

معرفی سنگ کف ارزان

سنگ از نگاه معمارانه

تاثیر خروج آمریکا از برجام روی مسکن

سنگ تراورتن چه کاربردهایی دارد؟

انتخاب سنگ نمای داخلی و خارجی ساختمان

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com