روش های نصب سنگ نما

294
روش های نصب سنگ نما

جهت جلوگیری از کثیف شدن سنگ، به مرور زمان می توان بعد از اتمام نصب و تمیز کردن سطح آن، به روش Nano سطح سنگ را پوشش داد. جهت نانو کردن سنگ نمای ساختمان می توانید از مشاوره کارشناسان سنگ کارینو بهره مند شوید.

روش نصب سنگ نما

1- روش تر یا دوغاب، همان روش سنتی و متداول است که در ایران به کار می رود. دراین روش سنگ در سطح نما چیده شده و دوغاب پشت سنگ ریخته می شود. پس از خشک شدن ملات یا همان دوغاب، سنگ به نما چسبیده می شود که در این روش احتمال جدا شدن سنگ نما وجود دارد و امکان تغییر و بازسازی و جابجایی سنگ پس از نصب وجود ندارد.
2- روش اجرای نمای خشک، برای اولین بار در آمریکا جهت نصب سنگ در برج های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. این روش از دهه هفتاد در ایران اجرا شد و طی این سال ها گسترش یافت. در این روش، ابتدا سطح نما شاسی کشی شده و با نصب گیره پین دار در پشت سنگ، سنگ به صورت کشویی وارد شاسی کشی می شود. از مزیت های این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-    افزایش مقاومت نما و کاهش هزینه های بازسازی و ترمیم
-    عایق حرارتی و صوتی نمای ساختمان
-    سرعت بالای اجرا نسبت به روش دوغابی
-    صرفه جویی در هزینه اجرای نما
و تنها نقص وارد بر این روش نسبت به روش سنتی دوغابی این است که در روش خشک نمی توان به راحتی نماهای شکسته و کلاسیک را اجرا نمود.
مواردی که باید حین نصب سنگ نما توجه کرد عبارتند از:
-    سنگ نما مناسب شرایط جوی و محیطی منطقه باشد.
-    جهت نصب سنگ به روش تر یا دوغابی حتمأ از گیره اسکوپ سنگ استفاده شود.
-    در لبه های پنجره، تراس و جاپناه که دارای لبه در نما هستند از آبچکان استفاده شود.
-    قبل از نصب سنگ به روش دوغابی، مخصوصأ سنگ های سفید یا تیشه ای سطح سنگ به وسیله مل پوشانده شود تا در حین نصب سنگ در نما سنگ لک پذیر نشود.

مقالات مرتبط با روش های نصب سنگ نما

نمای ساختمان را چگونه تمیز کنیم؟

آشنایی با تاریخچه سنگ‌های ساختمانی

همه چیز در مورد خرید سنگ محوطه

سوال های رایج سنگ کارینو

قیمت آپارتمان در منطقه دیباجی

دانستنیهای سنگ مرمریت

گنجینه هایی که چوب حراج خورده اند

توری و رزین سنگ ساختمانی

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com