راهنمای خرید سنگ پله

327
راهنمای خرید سنگ پله

در انتخاب سنگ پله لازم است که چند نکته اساسی را در نظر بگیریم که
❓اولاً، کاربری ساختمان چیست؟
❓ثانیاً، سنگ پله در فضای داخلی ساختمان و یا فضای بیرونی ساختمان نصب می گردد؟
💡پاسخ به هر کدام از این سوالات با توجه به ویژگی سنگ ها در انتخاب سنگ پله ما را یاری خواهد نمود.
اصولاً سنگ پله به علت تردد زیاد در معرض سایش زیاد قرار دارد و همچنین در معرض ضربه و آلودگی می باشد. بنابراین باید در انتخاب سنگ‌ پله دقت نمود که علاوه بر حفظ زیبایی مقاومت بالایی نیز داشته باشد.

سنگ پله


چنانچه در فضای بیرونی و محوطه که در معرض سرما و گرما و نور خورشید است، از سنگ پله استفاده می شود، باید در انتخاب سنگ آن دقت شود که در برابر ناملایمات جوی و محیطی مقاوم باشد. سنگ گرانیت و سنگ های تراورتن بهترین گزینه برای سنگ پله فضاهای بیرونی هستند و اگر سنگ پله در فضای داخلی ساختمان استفاده گردد، چون در معرض نور مستقیم خورشید و سرما و گرما زیاد نیستند، می توان علاوه بر سنگ گرانیت و تراورتن از سنگ های مرمریت و کریستال و مرمر استفاده نمود.
 

سنگ گرانیت بهترین انتخاب برای سنگ پله است؛ زیرا این سنگ مقاومت زیادی دارد و در معرض سایش قرار نمی‌گیرد و در اماکنی که تردد زیادی دارند مانند مدارس، ادارات دولتی، بیمارستان ها و ... سنگ گرانیت، بهترین گزینه می باشد.

سنگ پله هایی که در فضای باز استفاده می شوند، برای جلوگیری از سرخوردگی مخصوصاً در هنگام شستشو و بارندگی می بایست توسط نوارهای ترمز پله، تیشه کردن سطح پله و یا فلیم کردن سنگ پله گرانیت از سر خوردن افراد از روی سنگ پله جلوگیری شود.
سنگ هایی که مقاومت سایشی کمتری دارند و یا جذب آنها بالاست، نباید در سنگ پله استفاده شوند؛ زیرا به مرور زمان ساییده خواهند شد و رنگ آن تیره و جلائی خود را از دست می دهند.

سنگ پله

در ادامه به دلایلی که چرا باید از سنگ برای پله استفاده نمود، خواهیم پرداخت:

📌 مقاومت زیاد

سنگ ها نسبت به سایر متریال های دیگر، عمر طولانی تری دارند و محکم ترند و در برابر ضربه و فشار مقاومت بهتری دارند.

📌 نما

سنگ ها از دل طبیعت می آیند و هر کدام از سنگها استایل و پیچیدگی های خاص خود را دارند. از طرح های پر نقش، دراماتیک و گرم گرفته تا طرح های سرد مجموعه ای را به وجود می‌آورند تا بخش  وسیعی از سلیقه ها را پوشش دهد.

📌 ارزش

سنگ یک کالای ارزشی و لوکس است که علاوه بر زیبایی و مقاومت و استحکام، ارزش ساختمان را افزایش خواهد داد.

📌 حس خوب

سنگ طبیعی ارتباط خوبی با انسان برقرار میکند؛ زیرا از ابتدای زندگی اولیه به همراه انسان بوده است و آرامش خوبی را می بخشد.
سنگ پله ها همیشه در معرض ضربه و کثیف شدن قرار دارند که لازم است نکاتی در این خصوص اشاره نماییم.
از آنجا که سنگ پله ها در مرحله کثیف شدن هستند، در ابتدا باید نوع سنگ انتخابی برای پله به گونه‌ای باشد که سنگ مورد نظر جذب آب بالایی نداشته باشد و دوم اینکه مقاومت سایشی بالایی داشته باشد. اگر چنانچه سنگ پله کثیف شود، هرگز نباید با اسیدها سنگ را تمیز کرد؛ زیرا سنگ ها در برابر اسیدها مقاوم نیستند و چنانچه جرم روی سنگ، با آب و شوینده های ملایم مثل پودر صابون تمیز نشدند، از پاک کننده های مخصوص سنگ استفاده شود.
جهت راهنمایی و استفاده از مواد و شوینده های سنگ، با کارشناسان ما در سنگ کارینو تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی نمایند.

☎️ تلفن های تماس ☎️
02188689521
02188694082
02188685333

سنگ هایی که جذب آب کمتر و قدرت سایشی و مقاومت بالایی دارند، عبارتند از: سنگ گرانیت، سنگ کریستال

مقالات مرتبط با راهنمای خرید سنگ پله

چگونگی انتخاب سنگ نما

سنگ ارزان لزومأ بی کیفیت نیست

انواع نمای های ساختمانی

راهنمای خرید سنگ نمای ساختمان

انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون

نمای ساختمان را چگونه تمیز کنیم؟

معیار های انتخاب سنگ ساختمانی

بررسی بهترین سنگ نما ساختمان

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com