چگونگی انتخاب سنگ نما

331
چگونگی انتخاب سنگ نما

سنگ های ساختمانی کاربردهای گوناگونی دارند و باید متناسب با فضا و کاربردشان از آنها استفاده کرد. سنگ نما چون در معرض ناملایمات جوی همچون سرما، گرما، باد، باران های اسیدی و اشعه UV نور خورشید قرار دارد باید با دقت و وسواس بیشتری انتخاب شود. سنگ مناسب نما به ترتیب اولویت سنگ تراورتن، سنگ چینی(کریستال)، سنگ گرانیت و سنگ سنداستون است که این ترتیب از لحاظ فنی بوده و با توجه به نوع کاربری ساختمان و طرح نما و بودجه انتخاب می گردد.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی برای استفاده در نمای ساختمان بهترین گزینه است. این سنگ رنگ خود را در معرض نور خورشید از دست نمی دهد همچنین در برابر سرما، گرما، و رطوبت مقاوم است. سنگ تراورتن چسبندگی خوبی با ملات دارد و علاوه بر آن برای اجرای نمای مدرن و کلاسیک مناسب است. می توان از سنگ تراورتن برای اجرای سنگ های حجمی که در نمای کلاسیک یا رومی کاربرد دارد استفاده کرد.

سنگ چینی(کریستال)

سنگ چینی یا همان سنگ کریستال گزینه مناسبی برای اجرای سنگ نما است. سنگ چینی از لحاظ چسبندگی با ملات از سنگ گرانیت بهتر است ولی چسبندگی کمتری نسبت به سنگ تراورتن دارد. سنگ های چینی در برابر شرایط جوی مقاوم هستند. این سنگ ها تنوع رنگی ندارند و اکثرأ رنگ آنها روشن است و بیشتر در مناطق گرمسیر به دلیل اینکه گرمای زیاد جذب نمی نماید استفاده می شود.

سنگ گرانیت

سنگ های گرانیت گزینه مناسبی برای سنگ نما می باشند زیرا در برابر ناملایمات جوی و محیطی مقاوم هستند. سنگ گرانیت اغلب در نمای ساختمان های مدرن استفاده می شود ,ولی به دلیل آنکه تنوع رنگی سنگ های گرانیت نسبت به سنگ های تراورتن کمتر است، در استفاده از گرانیت، دست طراحان کمی بسته تر از سنگ های تراورتن است. سنگ های گرانیت چسبندگی کمی با ملات دارند و حتمأ به هنگام نصب به روش دوغاب باید از اسکوپ سنگ نیز استفاده نمایند. درغیر این صورت احتمال جدا شدن سنگ از نما بسیار زیاد است.

سنگ سند استون

سنداستون در ایران تنوع زیادی ندارد و تنها دو یا سه مورد از این سنگ به صورت تجاری در بازار سنگ ایران موجود نیست. سنگ سنداستون در اجرای نماهای مدرن با ترکیب سنگ های تراورتن روشن و تیره، آجر و چوب بسیار متداول است. سنگ سنداستون چسبندگی خوبی با ملات ندارد و استفاده از اسکوپ سنگ توصیه می گردد.

مقالات مرتبط با چگونگی انتخاب سنگ نما

سنگ مناسب برای کف حیاط کدام است؟

مزیت استفاده از واترجت

سنگ گرانیت چیست ؟

گنجینه هایی که چوب حراج خورده اند

رزین سنگ ساختمانی

گیاهان معلق

خواص فیزیکی سنگ ها

محوطه سازی حیاط

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com