گرانیت سنگ رایج بازار

287
گرانیت سنگ رایج بازار

سنگ خارا یا گرانیت گونه‌ای سنگ آذرین درونی است بخاطر همین علت بافت آن دارای دانه‌های متوسط تا درشت بوده و دارای دُرّ کوهی (کوارتز) و فلدسپات، میکا و پاره‌ای کانی‌های دیگر می‌باشد. رنگ آن بسته به کانی و شیمی سنگ، از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه، متغیر می‌باشد. این سنگ از سنگین‌ترین سنگ‌ها با چگالی ۲٫۷۵ گرم بر سانتیمتر مکعب می‌باشد.
گرانیت یکی از محکم‌ترین و سخت‌ترین سنگ‌ها می‌باشد بهمین خاطر بعنوان مصالح ساختمانی بصورت گسترده‌ای استفاده می‌شود. مقاومت این سنگ در مقابل خوردگی باعث استفاده گسترده از آن در آزمایشگاه‌ها شده‌است. مقاومت و سختی بالای این سنگ این امکان را فراهم می‌کند که ورقه‌هایی به ضخامت تنها چند میلی‌متر از این سنگ ساخت.
سنگ گرانیت تنها سنگ رایج در بازار است که ماهیتی غیر از آهک دگرگون شده دارد؛ چرا که شاکله آن از ماگمای حاصل از فعالیت آتشفشان‌ها ایجاد می‌شود و به همین دلیل است که شکل پذیری آن در فرایند انجماد سریع انجام می‌شود‌. اکثر آنها بافتی شبیه به هم دارند و به راحتی می‌توانید این سنگ را از سایر سنگ‌ها تشخیص داد. تنها رنگ و نوع دانه‌های آن است که در انواع آن متفاوت است‌. برای انواع سنگ‌های گرانيت با توجه به رنگ‌، رگه و محل جغرافیایی معدنی که سنگ از آن استخراج شده‌، تنوع وجود دارد‌. سنگ گرانیت هیچ نیازی به رزین شدن ندارد و انواع گرانیت موجود در بازار شامل‌: گرانیت قرمز یزد، گرانیت مروارید مشهد‌ ، گرانیت خرمدره، سنگ گرانیت نهبندان، گرانیت تویسرکان، گرانیت نطنز، جنگلی بیرجند ، زنجان‌، قم‌، بیرجند‌، سبزوار‌، بروجرد‌، یزد‌، لرستان و‌.‌.‌. است.

مقالات مرتبط با گرانیت سنگ رایج بازار

همه چیز در مورد تراورتن عباس آباد در نما ساختمان

چگونگی انتخاب سنگ نما

آشنایی با تاریخچه سنگ‌های ساختمانی

دکور مناسب بر اساس فنگ شویی

تاثیر خروج آمریکا از برجام روی مسکن

معایب و مزایای مصرف گرانیت در ساختمان

مفاهیم اصطلاحات سنگ های ساختمانی

حدود 8000 مسکن مهر پردیس بدون آب و برق است

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com