برتری های صنعت سنگ ساختمانی ایران

338
برتری های صنعت سنگ ساختمانی ایران

کشور ما با بیش از 110 مدل سنگ به عنوان یکی از کشورهای دارای ذخایر بالای معدنی به شمار می رود. دراین خصوص انواع مرمریت، مرمر، گرانیت و تراورتن را می توان نام برد که در دنیا نگاه قابل توجهی را به خود جلب کرده است.

یکی از مسئولان دراین باره اذعان داشت که متاسفانه بخش چشم گیری از سنگ‌ها در معادن به دلیل فرسوده بودن و عدم امکانات مناسب و کافی به صورت لاشه سنگ درآمده و قابل استفاده نیست. بهینه نبودن ماشین‌آلات فرآوری واحدهای تولیدی سنگ‌های تزئینی و کمبود ماشین‌آلات تخصصی، حجم قابل توجهی از سنگ تولید شده، به لاشه و سنگ‌های درجه دو تبدیل می‌شود. سنگ معدنی تزئینی از نظر قواره بودن و دستیابی، کیفیت پایینی دارد و همین امر برای واحدهای تولیدی که قصد صادرات دارند، مشکل ایجاد کرده است.

براساس استانداردهای بین‌المللی، ۴۱درصد سنگ‌خام هنگام برش و فرآوری تبدیل به ضایعات می‌شود که در ایران این میزان بیشتر است. به گفته کارشناسان، قیمت تمام شده سنگ ساختمانی در ایران برای تولیدکنندگان ایرانی بیشتر از کشورهای رقیب است و این موضوع، کاهش صادرات و قدرت رقابت با رقیبان خارجی را در پی داشته است.  

کشورهای رقیب ایران در بخش تولیدات سنگ ساختمانی معدنی در جهان، در گذشته ایتالیا، اسپانیا و چین بودند و هم‌اکنون کشورهای هند، ترکیه و برزیل نیز به رقبای ایران در تولید سنگ پیوسته‌اند، ولی هیچ کدام تنوع سنگ‌های ایران را ندارند.دولت ممنوعیت واردات سنگ ساختمانی و تزئینی را اعلام کرده است اما برخی از مردم همچنان در این مسیر فعال هستند و از راه های غیرقانونی سنگ ساختمانی و تزئینی را به کشور وارد می کنند.

این امر سبب شده تا تولید سنگ های صادراتی ما از جمله سنگ مرمر و سنگ مرمریت و سنگ تراورتن و سنگ گرانیت که با استقبال خوبی همراهند، استخراج آنها از معادن تنزل داشته باشد و این شرایط تنها با ممانعت از واردات غیرقانونی و بی هدف امکان پذیر است. خانم دکتر لک نیز این روش را یکی از بهترین راهکارها دانسته و گفت باید تجهیزات کافی برای معدنکاران در نظر گرفته شود و در خصوص صدور مجوز برای واگذاری وام به آنها اقدامات لازم انجام گردد.

مقالات مرتبط با برتری های صنعت سنگ ساختمانی ایران

سنگ درمانی ، خرافات یا حقیقت ؟

رزین سنگ ساختمانی

روش های نصب سنگ نما

راهنمای خرید سنگ پله

همه چیز در مورد خرید سنگ محوطه

صنعت سنگ ساختمان در اقتصاد ملی

دانستنیهای سنگ مرمریت

نگاه مهندسی به سنگ های ساختمانی

چرا خرید از سنگ کارینو؟

سنگ کارینو متشکل از گروه های تولید سنگ ساختمانی،مشاوره،بازرگانی،طراحی و اجرا با هدف هم افزایی برای خدمت بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه لیست قیمت سنگ های ساختمانی به روز شده و تشکیل کارگروه های مختلف، بهترین خدمات از جمله مشاوره خرید سنگ،مشاوره طراحی نما و داخلی را به مشتریان خود ارائه می نماید.

ارتباط با سنگ کارینو


  © Copyright 2012 - All rights reserved by karinostone.com